söndag 8 juli 2012

Don't go breaking my heart

Söndag idag.
Regnet har som hängt i luften på nå vis. 
Känns otroligt kvavt stundtals. Främst igår så jag trodde åskan skulle komma.
Lillfisen har det jobbigt för har hon bara blöja på sig så fryser hon lite, och har hon bara den + body på sig så toksvettas hon.
Så hon har det inte lätt nu, hoppas det blir nån åska så den här fuktiga luften lättar.

Morgonen började bra. Mätte mig i morse för det var ett tag sen jag gjorde det.

Under byst

Första mätningen                         Andra                 NU
90 Cm                                        86,5 cm              85 cm

Midjan

Första mätningen                         Andra                 NU
112 cm                                       108 cm               106 cm

Glad vart jag, det går åt rätt håll.
Var ut och sprang igår kväll och löpte 5 km.
Vart personbästa också tidsmässigt.
Så nu hoppas jag att det blir bättre och bättre.
Full av myggbett är jag också, och mest på höger sida av kroppen konstigt nog.

Äter ju inte godis längre, äter sällan eller aldrig kakor.
Men senaste gången jag köpte glass så köpte jag Tofulines glass.
Vaniljglassen smakar helt fantastiskt!
Första gången jag läste på förpackningen(och ibland så läser jag lite för fort på saker och ting) så läste jag ordet Kalorifri.
Tänkte "Oj, det var ovanligt måste jag säga".
Kolesterolfri står det såklart.

Chokladsmaken är inte lika god, men vaniljen..*Mums!*

Haft tvättstugan ikväll, tyckte det var konstigt att det gick lätt att få tvättid i grovtvättstugan, men såklart, en maskin var ju trasig. Tur man inte hade mycket tvätt.
Men med tre tjejer under samma tak blir det mycket rosa =)

Hade ju för en gångs skull en kväll där jag inte hade något planerat, men det sprack ju i och med tvättandet.
Men ska komma i kapp nu på en hel del, en hel del som skall göras innan tisdag eftermiddag.

Igår hade vi en utflyktsdag jag och tjejerna.
Vi var bland annat nere på grisbacka och grubbe och utforskade områdena och lekplatserna.
På den ena lekplatsen kom det helt plötsligt en pojken gående. Vad kunde han vara, 2årish.
Med ett igensvullet öga..värre än Mike Tyson efter en boxningsmatch kom han där rultandes i bara kalsongerna med en fruxo tablettask i ena handen.
Jag satt och väntade på någon förälder.
Vi hade ju tänkt åka, men jag ville inte lämna han där utifall att.
Efter en kvart kom äntligen en förälder. Pappan kom och var orolig.
Då hade pojken rymt hemifrån kan man säga, och han hade vandrat en lång bit ändå, plus att han gick längs med bussvägen så hade han korsat den så hade det kunnat gå riktigt illa.



Kändes så dumt i fredags då jag fick spontanbesök. Hade ju inget gott att bjuda på (kan ju inte ha sånt hemma längre som är sockersött), hade inget vinglas att bjuda på heller.
Men fick bjuda på te i alla fall eftersom han hade sådan rethosta.
Lekte sjuksyster också och gav han hostmedicin mot rethosta...vet själv hur jävligt det kan vara med rethostan.
Han kom närmare 20.30 och cyklade hem 02.30.
Vi hade riktigt trevligt, såg på Inglorious Basterds, förutom den hårda formen av våld så gillar jag verkligen Brad Pitt i den filmen.
Tarantino som gjort den filmen, sen kom vi och tala om just Tarantino och hur hårda råa filmer han har gjort.
Även konstiga filmer.
Då kom Pulp Fiction på tal..
Och av en slump, då Pittfilmen var slut så bytte vi kanal och såg på nåt annat, när det var slut så började ironiskt nog Pulp Fiction.


Trevligt var det, och jag trodde ju att jag skulle vara supertrött på lördags morgonen men döm om min förvåning så var jag otroligt pigg.
Mycket piggare än i morse då jag vaknade.


Ser just nu på min favoritfilm Gone in 60 seconds. 
Vissa kanske inte tycker att filmen är så bra, men jag älskar musiken i den.


Skulle vilja gå på bio snart också.
Lääääänge sen sist, hade velat se Prometheus , Snow white and the huntsman, Hunger games, Men in black 3 och Avengers.
Får väl se dom då de kommer ut på hyrfilm.
Man har för lite möjlighet till barnvakt.


Längtar efter att få äta broccolipaj.
Var så länge sen även det. 


Till varje mål, eller inte till varje mål, men till antingen lunch eller middag (eller om det funkat till båda) så har jag tagit avocados.
Har minskat på portionerna också, känns bra faktiskt, gick lite lättare nu då jag har mer motivation för det.


Just nu så längtar jag efter att få springa igen. Mår verkligen bra utav det och blir mer positivt inställd till det mesta efter en löprunda.
Förutom att jag börjar få ont i svanken när jag springer i uppförsbackarna så går det bra måste jag säga.


Just nu skulle jag göra vad som helst för en pizza.
Kanske inte vad som helst, men så här reagerar min kropp då det blir förändringar i kroppen åt det positiva hållet.


Lite flummigt inlägg idag, men det bjuder jag på, nä nu måste jag fortsätta med mitt.
Ta hand om er.
Kram
P.s: Bjuder på en del av gårdagens bilder.



 Gårdagens Outfit.
 En tur i brandbilen.
Svettig efter gårdagens löptur.

Inga kommentarer: