måndag 2 juli 2012

Paradise

 Helgen gick ju lite i shoppingens tecken.
Vi drog iväg strax efter 9 på lördagsmorgonen och kom inte hem förrän närmare halv 8-8 på kvällen!
Väl framme i Skellefteå så fann jag detta fynd på första klädbutiken vi besökte.
Butiken Fanny.
Märket VILA, 399kr, men reapriset sa 100kr!!
Den satt som en smäck och mina bröst fick äntligen plats i en klänning så den fick följa med hem :)

Var ju lycklig resten av dagen sen..kunde stå och studsa på en och samma punkt av glädje och det man fick till svar "Typiskt tjejer" :)
Jag brukar aldrig hitta något på rea så jag var salig.

 Vit tunika.
Min nya träningströja. Älskar modet som är lite större säckigare tröjor, för då kan man köpa en i storlek small och känna sig snygg och smidig ;)
En BH fick följa med hem på lördagen också.
Riktigt skön, mjuk dock lite varm att gå ute i solen med märkte jag dan efter.
 2 par leggings till trollet i färgerna grisrosa och skrikrosa.
Mockasiner till diamanten.
Dom var lite stora att gå i för henne, men hon gjorde sina försök (var inte så farligt stora), men då jag tog av henne dom så vart det krokodiltårar längs med hennes kinder.
 Och så lite örhängen med lite blingbling.
Framåt lördagseftermiddagen/kvällen vart vi bjudna på middag hos H's svägerska med familj till deras husvagn på Skellefteås camping.
Det var gott med påfyllnad av energi.
Åt ingen efterrätt(klappar mig själv på huvudet) och fick dessutom köra hem..och det var en golf, min favoritbil!! =D

Vädret hade dock kunnat vara lite bättre, spöregnade ju på vägen hem.
Sen fick jag väl ett straff för allt ont jag gjort innan vi lämnade Skellefteå.
Vi hade varit inne på Shell nära campingen och skulle ta fram tuggummi ur handväskan som låg i baksätet.
Böjer mig ner och sticker in huvudet för att sträcka mig efter den, drar ut huvudet och lyckas slå huvudet i hörnet på dörren. Ont som S a t a n gör det, och än idag har jag problem med det, smällen vart kraftig mot sidan av huvudet så nu har jag lite problem med att tugga och att gäspa.
Och nya medicinen gör mig verkligen trött så man gäspar ju en del =P
Plus att äta bör man..annars.. ja ni vet.

Struntade i att åka på cruisingen på lördagkväll på stan. Var dåligt väder så jag tappade lusten att se några fina bilar. Fick se många längs vägen då vi var på väg mot Skellefteå istället.

Söndagen gick varsamt fram...promenad efter frukost där jag fick utforska en ny väg jag aldrig gått förut.
Sen medans diamanten vilade senare på dagen så passade jag på att sola på balkongen för då hade det spruckit upp ordentligt.
Solen gassade och jag stekte ryggen lite...Fast är ju brun där sedan tidigare så det vart inte så stor skillnad och då låg jag ändå och solade ryggen i över en timme.
Men blir fort rastlös på balkongen så idag laddade jag ner ett nytt spel som jag kan roa mig med.

71 st armhävningar gjordes igår. Fick sms utav min kp som efterfrågade dom.
Jag trodde hon hade tagit semester från dom då dom ändå är ute med sin husvagn..men icke.."Hit me" fick jag till svar =)
I morgon är det dags igen.

Det finns en risk att jag förstört en avocadoplanta som jag sköter om här hemma, så utifall att så är fallet (tiden får utvisa) så har jag påbörjat en ny som kompensation.

Dagens middag vart lite tidig men ack så fantastiskt god!!
Jag trodde inte att kidsen skulle gilla den, men min 4åring kom in just då jag skulle smaka av den (testade en ny version) så hon fick också smaka och hon visar ett stort leende och säger "Mmmmm, va gott!".
2 portioner åt hon av fullkornsspagetti och köttfärssås med majs och gurka.
Lillfisen fick samma fast med majs och avovcado.
Jag fick bara avocados. Tänk er, den var sådär perfekt, helt fantastisk perfekt i färg och smak.
Har bara en kvar nu så den fick sparas tills i morrn, annars hade jag tagit den med :)
Älskar verkligen avocados till mat.
Tog i en grönsaksbuljong i köttfärssåsen som ända krydda förutom de krossade tomaterna med basilika(min nya favorit bland krossade tomater)....vart fantastiskt gott verkligen.
Syrran då du kommer upp så måste vi trycka i oss en massa avocados!

Ikväll är det äntligen dags för Dr Drew igen. Love it!

Tidigare idag så fick trollet kontakt med grannen under via balkongen.
Det slutade med att hon och jag gick ner dit för hon skulle få filmer eftersom hennes barn hade vuxit ifrån en del, bland annat Scooby doo som är trollets nya favorit sedan vi var nere hos min älskade syster i höstas.
Men den som gick hem mest var ju den Scooby doo som dom gjorde för några år sedan med riktiga skådespelare och en animerad hund. Jag har aldrig hört henne skratta så mycket någon gång :)
Filmerna gjorde hennes dag kan jag säga.

Ikväll så kvällsfikade båda barnen. Trollet satt och räknade alla smörgåsar hon åt och diamanten försökte trycka in smöret i porerna sina :)
Mackorna gick ner i båda så nu sover dom sött dom små liven.

Känner att mitt humör inte är det bästa idag, men det har ju sina förklaringar...kan ju inte vara så lycklig som jag var i torsdags då jag hade löpt..eller kan kan man väl, men då ska man löpa varje dag och det är ju tyvärr inte möjligt i dagsläget...men kanonfint mår jag utav det i alla fall.
Snacka om lyckorus ett löppass kan ge!!

Dammsög idag, var som dags...men så otroligt tråkigt det verkligen är!! Och  med två barn ibland som röjer och 2 katter så gör det sitt kan jag säga.

Fick hjälp med städningen också av en duktig medhjälpare. Duktig så länge maskinen var avstängd dvs :)
"Måste ju se vart det tar vägen."











Jo på shoppingen i lördags så vart det även 2 par strumpor till diamanten på Cubus.
Tyckte jag tog en bra storlek, men då jag kom hem och tog på henne ett par så ... ja dom satt väl ganska precis kan jag väl meddela.
Så dom lär nog inte bli långvariga. Det är dom väl aldrig ändå eftersom hon gärna drar av dom, men det var halkpluttar på dom så jag hoppas hon låter dom sitta på.

Annars då? Min dejt jag skulle ha denna vecka kanske eventuellt blir inställd. C var sjuk i helgen och eventuellt kan det äventyra våra träffar denna vecka som vi bestämt, men den som lever får se.

Den här veckan ska jag försöka ta mig i säng i tid (håller tummarna och sparkar mig själv i baken)..förutom ikväll då det är Dr Drew kl 22 så blir resten av veckan skötsam (hytte med fingret).

Nej nu ska jag ta och sy knappar i en blus.
Förresten så upptäckte jag en fjärde tand i diamantens mun idag.
Har känt efter i flera dagar men inget har känts förrän idag =).

Ta hand om er.
Kram!

Inga kommentarer: