lördag 21 juli 2012

Time's a-Wastin'

Dagen började lugnt, tidigt men lugnt. Frukost och sedan kaffe på balkongen. Fast det var kallblåst idag.
Har ju flyttat ner Lillfisens madrass ett snäpp eftersom jag märkte att hon kunde ta sig ur sängen en morgon.
Men nu så har det ändå blivit sämre för henne på sovfronten.
Räcker med att hon kastar ut tutten på golvet..eller hon gör det oftare nu än förut dvs så hon vaknar sjukt tidigt och tänker inte somna om (som hon gjorde förut).
Vill ju inte gärna hålla henne vaken längre på kvällarna heller då hon faktiskt är trött vid 19-20tiden(oavsett om jag lägger henne 20-20.30 så somnar hon alltid 21). 
Köpte 3 liter jordgubbar på kvantis idag. 
Tänkte ge dom svenska jordgubbarna en sista chans då jag hört många som tyckt att svenska jordgubbar varit så HIMLA goda.
När dom började sälja svenska jordgubbar så köpte jag en liter men vart besviken på smaken.
Är inte de svenska jordgubbarna kända för att vara så söta och goda?
Dessa jag åt kunde lika gärna ha varit utländska.
Så också denna gång.
Så besviken. Jordgubbarna överst är svenska och lådan nederst är Belgiska.
De belgiska är som smått testosteronfyllda smultron.
Dom smakade bättre än de svenska.
Min 4åring ratade de svenska direkt och jag håller med henne. Inte goda alls, så dom fick de bli jordgubbssmoothie av.
De utländska och den resterande svenska lådan skivade jag upp och frös in, får bli smoothie framöver av dom.
Gjorde mycket smoothie idag, men det är bra då blir det över tills i morrn med.
Jag tyckte smoothien vart riktigt god, men 4åringen tyckte inte det så då blir det mer smoothie till mig och lillfisen =)
Min gosiga kille Sigge brukar ofta ligga i fotändan på min säng när han sover inne på dagarna.
Fast på senare tid har han börjat digga lillfisens säng.
Där eller i fönsterbrädan, fast där får han inte ligga ifred så då är sängen ett bättre alternativ för honom =).
Lillfisen gillar verkligen prinsesstältet.
Tog flera år för trollet att vara i tältet och gilla det.
För lillfisen vart det en fristad från alla. När hon är trött och vill ha en egen stund på kvällen så går hon dit med snutten och tutten och lägger sig och myser. Brukar se ganska mysigt ut, men man får inte mysa med henne, för då vill hon busa istället =) 
Så kom kvällen och barna kom äntligen i säng och då använde jag en del av jordgubbarna till paj utan socker.
Vart himla mums, främst med handvispad grädde till.
Vart som en helt annan grädde tyckte jag då man vispar den för hand.

Anyway, just nu ser jag på min stora favorit på 4:an. Sean Connery i Åskmolnet.
Han är helt klart den bästa Bond!
Sexigaste också. Han var snygg då han var ung.

Vi var över till Media Markt idag, passade på att köpa en film till barnen (dock såg jag sedan att den inte var med svenskt tal).
Sedan gick vi över till K-Rauta där vi fikade med gammal bekant och där fick jag också chans att köpa en sticksåg..nu kan jag slutföra mitt projekt. Fast jag spar det tills i morrn.
Hade velat handla grillkol/briketter idag men det fanns inte plats då jag och barnen var på kvantis ikväll.
Och på K-rauta hittade jag först 10kg's säckar (så mycket tänkte jag inte grilla) och sedan då jag väl hittade en 3kg's säck så var den lite väl dyr. Kvantis är ju billigare då...

Så om någon har vägarna förbi en affär eller dylikt i morgon söndag och även vägarna förbi mig så hojta till så får ni gärna köpa en säck grillkol/briketter så får du/ni pengar då du/ni svänger förbi mig. 


Vart stor skillnad i vädret efter då det åskade så länge. Vart lite kyligare. Luften vart rensad helt klart, men lite kyligt, solen sken men det lämpade sig inte till att sola idag..nåväl, kommer väl fler dagar.


I morgon blir det springa igen. Längtar verkligen, det skänker mig och min kropp ren och skär lycka!
Sen dröjer det inte länge förrän min kompis S kommer till stan. Han bor egentligen i Kiruna, men kommer ner och har semester och hälsar på polare...ser fram emot det besöket. Var länge sen vi sågs nu.


När vi kommer hem från affären nu ikväll så upptäckte jag att jag glömt köpa avocados!!
Hur kunde jag?
Jag hade ju skrivit upp det på listan men vid grönsaksavdelningen så var det borta ur minnet och 4åringen höll i lappen.
Hmm... hur ska jag klara mig nu då?
Är ju som beroende utav avocados då det är så jäkla gott!

Avslutar detta inlägg med en egotripp.
Det är ju populärt i bloggar att lägga in en dagens outfit så jag kör en sån idag, bry er inte om mitt trötta och sminklösa jag.

Detta hade jag tills att jag i vanlig ordning (händer alltid då jag har ett nytt eller nytvättat plagg på mig) spillde något på det vita linnet.
Vanligtvis är det ketchup, fast denna gång chockade jag mig själv genom att spruta lingonsylt på mig.
Så kan det gå då man ska fylla en syltburk med en refillkorv och då det först kommer lite lite lite för att sedan komma mycket.
Men det bjuder jag på idag ;)

Ta hand om er.
Jag ska chatta färdigt och försöka vara i säng före 24.

Kram och god natt.

P.s: Avslutar med en kommentar jag fick på kvantis idag.
Träffade M och vi surrade på vitt och brett, som vanligt då vi väl ses.

"Jisses vad du gått ner i vikt."
Jo svarade jag, minus 10.
"Hur har du gjort?"
Jo, svarade jag, jag har slutat med tillsatt socker, slutat med läsk, godis och kakor (relativt mycket i alla fall) och börjat älska att springa. Plus att jag minskat på storleken på mina portioner.
Så svarade M sen:
"Det syns verkligen i ditt ansikte att du gått ner i vikt.
Det vart mer till din fördel.
Nästa gång vi ses har du väl gått ner 10kg till, ytterligare till ditt ansiktes fördel!"

d.s

Inga kommentarer: