måndag 23 juli 2012

Happy Pills

 Dagens outfit..i alla fall till en början...
Kommer i dessa byxor nu upptäckte jag i morse.
Har inte burit dom på aplänge...använde dom flitigt efter att det tagit slut mellan mig och Bjarne för då hade jag gått ner ganska mycket i vikt, i och för sig så berodde det mesta på raska promenader varje dag och bullimi.
Men sen gick man upp upp upp och nu kom jag i dom.
För några månader sen så vi höll på att möblera om i sovrummet så testade jag dom. Vart lite nedstämd över att dom gick på,men att glappet var så stort så att det inte på långa vägar gick att stänga.
Idag gick det, idag kunde jag stänga dom ståendes..kvinnor lägger sig ju ibland på sängen för att stänga sista biten...men jag slapp =D

Började rota runt i fickorna och hittade en post-it-lapp och en tjuga.
Oftast alltid hittar jag pengar i jackor.
Men denna gång i byxorna.
Ja det går som vanligt till barnens spargris.
 Vi drog iväg till en lekplats idag.
Lite skönt måste jag säga att det var.
Trollet cyklade på sin cykel och jag tog Lillfisen i cykelstolen och vad lätt det var.
Är ju van att dra en tung cykelvagn så jag vart så förvånad över att det gick så lätt.
Jisses vad skönt det var.
 Efter ett tag var vi tvungen att åka hem, regnet kom, stora droppar. Det höll inte i så länge, men det återkom flera gånger istället.
Konstigt väder var det idag.
 Lilla diamanten.
Hon är fantastisk..men ack vad gnällig hon varit denna vecka.
Det är så skönt då hon somnat på kvällen för det blir så tyst...vet inte vad det är med henne just nu, EXTREMT mammig, i och för sig inte så konstigt, men hon vaknar inte direkt på morgonen och jollrar utan panikskriker direkt..men som sagt tutten ligger alltid på golvet då, och hon slänger ju ut dom själv, men man kan inte ens vara ifred på varken toa, i köket vid spisen eller att plocka ur diskmaskinen, hon vill helst bli buren hela tiden...
Misstolka mig inte, hon får gärna vara med, men det blir så tungt för ryggen då hon ständigt ska bli buren för att vara uppe i mig...
Försöker med tutten och snutten men det är inte alltid som det hjäper.
Man hinner verkligen inte mycket här hemma sånna gånger.
Hann dock dammsuga ikväll, men det var på nåder.

Dom fick vara uppe lite längre idag..
Hoppas dom får en lugn natt.

Jag gav Totte makrill ikväll, och nu ligger han här breve mig och snusar.
Verkar som att jag får sällskap i natt då ;)
Han tar upp nästan lika mycket plats i min 160's säng som en hel karl *haha*


 Kvällens middag skulle bli hemmagjorda köttbullar och stuvade makaroner.
Fick till allting, rullade bollarna..men direkt då de kommer i pannan så är dom inte så runda längre, förstår inte hur svårt det kan va liksom, så jag får ju göra biffar varje gång, fast det är gött det med.
Gillar egentligen inte tallrikarna från Ikea, dom är ju apstora. Ica's tallrikar gillar jag.
Men nu får ni också se att jag minskat på portionerna.
Detta sken mötte jag på väg hem från spåret ikväll.
Otroligt vackert.
6km fixade jag idag.
Hade som mål att åtminstone springa 5km eftersom jag har ett veckomål på 2 mil.
Men det var 6 km ikväll så jag klarade veckomålet med råge.

Gud vad jag skulle vilja ut och fiska. Är ju så kul...men blir ju inte samma sak då man har en ettåring som är allt annat än stilla.

Sen har jag lust att åka till Övik denna vecka...Har en som vill ha med mig..så vi får se om vi blir 2 eller 3...I och för sig så har aldrig diamanten åkt tåg så det kan ju bli spännande...fast hon lär ju som vanligt inte vilja sitta stilla, fast då är det tur att det är tåg ändå..då kan man ju vandra mer fritt.

Nåväl.
Nu ska här sovas.
Ta hand om er.
Kram.

Inga kommentarer: