fredag 23 januari 2009

2 grejor


Jo jag bakade igår, kände mig inne i ett stim.
Chokladmuffins stod det som receptrubrik, okej tänkte jag, smälte ner Marabou med smak av Dajm, tillsatte i smeten.
Sen ner i formarna och swish in i ugnen.
Ställer på timern på 10 minuter som det står i receptet.
Vad händer?
Efter 10 minuter så tar jag ut dom..dom ser så fina ut, stänger luckan och upp på spisen, där blir muffinsen sjuka och sjunker ihop.
Så nu kallar jag dom för Tinas Pyspunka.
Hur hade dom på Sju sorters kakor tänkt sig då dom plitade ihop boken?
För tro mig, 200 grader och 10 minuter räcker inte.
Måste ju snarare bli 200 grader och typ 20 minuter. För bilden på muffinsen dom har i boken kan knappast blivit så av att bara stå i 10 minuter!



Jo såg reklamen idag igen på tv:n.
Jag stör mig så mycket på den.
Även om företaget bara vill visa att så här mycket hår kan du få tillbaka så känns det så dåligt gjort.
Nu är det dock inte denna bild dom visar i reklamen, men ändå.
Reklamen som går på tv för produkten Nordic Hair, är att du som har problem med håravfall (vanligast med män) ska kunna återfå hår med hjälp av denna produkt. I tvreklamen får man se 2 bilder på 2 olika herrar. Den herren till vänster har mycket hår och den bilden till höger är en man som har tappat hår upp på skallen. Och dom menar väl att med deras produkt så kan det börja växa tillbaka hår. Problemet som jag anser det är att: om man ska visa upp bilder på håravfall och hur det kan se ut då det växt tillbaka efter diverse behandlingar, så kan man väl åtminstonde använda sig utav en och samma person som dels haft håravfallet och som gjort behandlingen!
www.nordichair.se gå in där själv och titta, klicka till höger på Namnet Kristoffer som står ovanför bilden. Jag tycker dock inte att det ser ut som samma person. Jag har väl synfel då, men jag tycker det ser ut som 2 skilda personer.


Idag är det fredag. Som vanligt ganska händelselös dag och helg. Ska väl ut med barnvagnen idag en vända. Sen blir det handling då Tobba slutat. Och sedan blir det mysfredag.
Man har märkt nu de senaste veckorna vilka som är ens riktiga vänner.
Ibland är man för blåögd och inte inser hur folk beter sig.
Riktig vänskap är en så kallad tvåvägskommunikation.
Om inte tvåvägskommunikationen existerar så varför orka engagera sig?
Det är väl inte bara en person som ska höra av sig? Är man vänner så ska ju den där kontaktkänslan vara ömsesidig. Ena gången är det jag och andra gången är det du. Duger det att umgås med andra så varför inte med mig?
Sen då man kommer hem till den stad man en gång är född i. Så förväntar sig de flesta att jag ska höra av mig, för det är jag som har flyttat, och sedan kan dom aldrig komma dit jag är utan jag ska hela tiden anpassa mig efter alla andra. Fan va less jag är på sånt skit.

Jag är så jäkla less på att ständigt anpassa mig efter er andra, som tror att ni kan behandla mig som nån jäkla marionett(stavning??). Jag är blåögd och blond, men jag är inte helt dum i huvudet, jag förstår faktiskt en hel del, duger man inte att vara vän med så säg till så slipper du/ni.
Idag vart det bittert, men det får ni ta.

Syrran och jag brukar diskutera det där, hon har samma problem, då hon kommer hem till Härnösand på ledighet så är det ingen som hör av sig till henne, utan alla förväntar sig att HON ska höra av sig och komma hit och dit.
Jag tror jag får göra samma sak med mobilen som jag gjorde på min msn, rensa bland kontakterna.
Man vet ju nu vilka som är ens riktiga vänner, vänner som tar en för den man är. Som man har roligt med och som alltid får en på gott humör.

Inga kommentarer: