lördag 17 januari 2009

Dykning i Jacuzzin förbjuden!!


Jag kan förstå varför... det jag däremot inte förstår är varför USA måste ha den varningsskylten, för hur många dyker egentligen i jacuzzin? Det skulle jag vilja veta.
Eller finns det en eller två som har gjort det så det är därför som dom måste ha varningsskylten??
Ungefär lika dumt som varningsskylten som dom har gällande Sprinklers i taket, att man inte får hänga en galge i sprinklern.. well ok, jag ska försöka att låta bli *haha*

Idag är det en väldigt lugn dag.
Skärrad(NOT) över den biljakt som försegick i min hemstad Härnösand igår.

Och alla kommentarer som den reportern fick.. oslagbart. Främst Kristina som skrev och jag citerar :
"Själv så var jag på plats och såg allt detta hur det gick till...//Biltjuven måste tydligen känna igen Härnösand och dess vägar ganska bra med tanke på vilken väg han körde... För annars skulle han eller hon som körde bilen fortsatt efter E4... Jag är fortfarande chockad, ledsen och skärrad efter detta... Hade jag börjat gå över vägen vid övergångsstället från Arbetsförmedlingen över till Briggens sida av Nybrogatan/Storgatan vid "krysset" 5 sekunder senare än vad jag hade tänkt så hade jag strukit med och blivit påkörd... Allt med den höga farten och smällen gick väldigt fort."

Jag måste dock hålla med den personen som valde att kommentera hennes inlägg, han/hon skrev och jag citerar:
"Avstånd övergångsstället till kollissonsplatsen är minst 250m. Du var på plats bra gjort 250m på 5 sek"

Han/hon har ju delvis rätt.

De 2 runda blåa prickarna visar vilket övergångsställe som Kristina och hennes sambo skulle gå över på.
De blåa fyrkanterna till höger visar vart biljakten tog slut någonstans, eftersom förövaren krockade med en annan bilist.
Av rykten att döma så var hon en bra bit ifrån.. men hon är lite speciell, alltid en sån dramaqueen.
Ursäkta att detta verkade bli ett påhopp. Men det är en sådan dag idag.
Så jäkla less på allt, och så har jag halsbränna på det också.
Vädret är okej idag, blåsigt, men okej.
Ska ta mig ner till strömpilen idag..måste handla trosor till min tös :-)

Jo ett varningens tecken.
Det finns ju folk ute i Sveriges avlånga land som skänker pengar till olika organisationer,
Vill bara dela med mig av Frii's varningslista på de organisationer som inte är utav de seriösa slaget:

Friis varningslista

-Al-Aqsa Spannmål Stiftelse

-Baltic 2000

-Cancerhjälpfonden

-Cancer- och Allergifonden

-Cancer- och Allergifondens Stödförening

-Cancer- och Barnhjälpen

-Cancer- och Miljöfonden – CMF

-Cancer- och Trafikskadades Riksförbund

-Cancer & Trafikskadefonden

-CURO – Riksföreningen för cancersjuka

-Developing World Clothing

-FRF-Stiftelsen – Fonden för Rehab o medicinsk forskning

-Fria Kristna Missionshjälpen - FKM

-Gatubarnsföreningen

-Hjälpfonden

-Hjärtehjälpen

-Humana Sverige/UFF – U-landshjälp från Folk till Folk

-Innocent Child/Krigets Oskyldiga

-Insamlingsstiftelsen för Handikappades Rekreation

-Klädinsamling Service

-Mojahedin Sympatisör Förening – MSF

-Neurologisk Handikapp och Cancerforskning - NHC

-NYTEX

-Orphan Home Care

-SADF – Alzheimer och Demensforskning

-Samhällsfonden/Svenska Samhällsfonden

-Stockholmsstorken/Storken

-Svenska Smärtafonden

-Sveriges Cancersjukas Riksförbund

-Telehjälpen

Källa: www.frii.se


Citerar det som Erik Zachrison som är generalsekreterare på Frii (Frivilligorganisationernas insamlingsråd)

Citat:

"Vi vill främja de organisationer som har ett 90-konto, för dem kan man följa. Man kan se hur mycket de har samlat in och vart det går, det kan man inte med de andra, säger Erik Zachrison.

Utan 90-konto kan organisationen göra vad de vill med sina pengar.

– Då försöker vi ha en dialog med organisationerna och frågar om de har tänkt skaffa 90-konto. Det vanligaste är att vi inte får något svar och då kan de hamna på varningslistan. Det svåra är att veta när vi kan plocka bort dem, för vi har märkt att de har en tendens att poppa upp efter ett tag igen, säger Erik Zachrison.

Ett exempel på det är UFF, som bytt namn till Humana. En organisation som har flera containrar för klädinsamling uppställda runtom i Ångermanland.

– De blev av med 90-kontot när det visade sig att alla deras insamlade pengar gick till att betala egna skulder. Och de kommer aldrig att få ett 90-konto igen, de är helt oseriösa"


Så var på er vakt, och skänk inte pengar om det inte är seriösa organisationer. För vill man skänka pengar till tex cancersjuka barn, så kolla upp organisationen före.


Jaja den ointressant dag idag.. men så kan det vara ibland.
Igår så bjöd Anders och Anna på kycklingsallad och efterrätten vart: Rabarberpaj med vaniljglass, enkelt och bra..och gott:-)

Kram och ha en bra helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju amerikaner, vad hade du väntat dig?? De måste ju ha varningskylt på micron också om att man inte får torka katten däri...då det var en tant som gjort det och katten dog NO SHIT??!! :-)