torsdag 22 januari 2009

Emilia blir ett industribarn

Igår då Tobba lämnat in bilen på fix så åkte vi och fikade, tittade på soffor och sovidare, åkte för att kolla vart Emilias dagis låg nånstans.
Emilia ska bli ett industribarn.
Hur i helvete kan man lägga ett dagis på ett industriområde???
Är dom inte klok!
Man börjar ju fundera.
Dagiset såg så jäkla trist ut, nu hoppas vi verkligen att hon får plats på nåt närmare dagis snabbt.
Där kan hon ju inte gå.
Om dagiset hade legat i ett husområde då...nejdå...

Skit.

Igår så skickade Lillemor en bild till mig på hennes bullbak som hon hade gjort. Det såg ju så himla gott ut, Tobba vart sporrad och åkte iväg som ett skott och köpte ingredienser.
Kom han hem så åt vi och sen började jag baka bullarna :-D
Det vart 78 st. Några vart lite väl små, men ändå...
Receptet var på 48 bullar. Men testade ett nytt sätt att rulla bullarna på( kan inte förklara) så då vart det fler.
Lite drygt att göra degen då vi inte hade nån hushållsassisten.
Men det gick ändå.
Nu har jag lagt Emilia, och hon ligger som vanligt i sin säng och skriker och sjunger och allt vad hon gör.. vad gör man inte för att slippa somna ;-)

Nej nu ska jag fila på lite 1-års kalas inbjudningar.
Det är ju snart dax.

Kram på er.

1 kommentar:

Lillan sa...

Hmm enda gången jag kan tänka mig d är bra med ett dagis i ett industriområde är ju om man själv arbetar på nån industri där, då kan det ju vara praktiskt. Men ändå, inte roligt för barnen ju..hoppas ni får någon annan plats så småningom!