onsdag 14 januari 2009

En kvart på bänken



Ja idag ringde jag efter påtryckningar från syrran och främst Tobba sjukgymnasten på Ålidhems Vårdcentral.
Hon i kassan förstod mitt problem, hon skrev ett meddelande och sa att hon skulle genast skicka det till han internt så att han skulle se det så fort som möjligt.
Han ringde upp kvart i 1 och jag fick tid halv 2 på eftermiddan. Så oerhört skönt att få tid så snabbt.
I telefonen så lät han verkligen gammal. Andades tungt så jag trodde han var mellan 60 och döden där nån stans.

Kommer dit, så kommer han ut. Han kunde åtminstonde vara i 50 års åldern. Kropp och längd som Magnus Samuelsson. Jag svär.
Kände mig trygg.
Fick lägga mig på bänken, han kände och klämde.
Sen började helvetet. Tack och lov bara i en kvart.
Masserade och höll på. Sen skulle jag lägga mig på vänster sidan..han tog två fasta grepp på min kropp och vred till...skrek för det gjorde ont.. men jag skrek nog mer för att jag var spänd... var inte riktigt avslappnad.
Sen så sa han: Lägg dig på höger sida.
Jag- "Nej jag tror inte det, då gör det bara ont :-)"
Han bara log.
Han sa att jag hade ett vanligt problem, han sa det att man skulle kunna överleva som sjukgymnast genom att bara behandla sånna fall som jag, så vanligt är det.
Han sa det att ska man jobba som sjukgymnast ska man vara minst 180 cm lång och väga minst 120 kg, annars kan man syssla med nåt annat.
Min tremänning; tillika Emilias gudmor är inte 180 lång, men i och för sig är hon massageterapeut, och en bra sådan.

En kvart senare så var vi klara. Fick restriktioner om hur jag ska sätta mig i en bil, annars så kunde man göra typ allt annat, och att imorrn bitti skulle det vara mycket bättre, för då har kroppen fått vila under natten.
Väldigt vanligt att det händer med kvinnor efter förlossningar.
Det här är min andra gång sen efter förlossningen, nu vet jag vad jag inte ska använda för maskin på gymmet hädanefter.

När jag var och tränade igår var jag så sugen på att börja med nån sport, dels för att det är så kul och dels för att då får man röra på sig och svettas en del..
Gillar badminton och innebandy, även squash ser jobbigt men roligt ut.
Den enda sporten där som jag kanske kan utöva själv är just squash, blir ett jäklans massa springande om man ska försöka utöva både innebandy och badminton själv. Känner ju så lite folk här uppe än så jag vet inte riktigt hur man ska göra som.
Vill verkligen.
Sätta ut kontaktannons? känns dumt.
jaja.. det ordnar sig väl...hoppas jag.

Nä nu ska jag ta och lägga Emilia en stund så jag själv får ligga och vila.

Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst e han cool...jag hade han när jag hade problem med min axel och han är ju inte liten direkt...men väldigt bra...