torsdag 8 januari 2009

Idag har vi promenerat. Ja alltså det är ju knappast jag som promenerar med Madeleine(Stavar hon det så?) på bilden, men drömma går ju.. eller nä, jag drömmer inte om att få promenera med henne direkt.. finns riktiga kändisar som jag hellre promenerar med.

Hur som helst, ringde min granne under oss idag och frågade om hon hade lust att ta en promenad.
Så ut gick vi.. var ut kanske i en timma. Barnen sov, och snöandet ökade.
När vi komme rin i trapphuset igen så frågade hon om jag ville ha lunch, ja tack sa jag så hon bjöd på både lunch och gott fika. Så det var så trevligt att få tiden att gå.
Kom hem(låter som om jag fick gå långt för att komma hem... ungefär 10-15 trappsteg) till 16 och la Emilia...sen kom Tobba hem. Alldeles lagomt.
På lördag kommer dom upp och ska fika hos oss, sedan på kvällen ska vi bjuda våra andra grannar; Tobbas systerson med sambo på käk och efterrätt, och så ska vi dricka förstås och spela en massa spel.
Det blir kul, det brukar bli det. Sen blir ju Emilia så himla glad då Anders kommer, tror det är hennes idol :-)

Nu snöar det så himla fint...
Nä om man skulle ta tag i bakandet kanske, och matlagningen,
Lite hjälp tror jag att jag behöver inför lördagens fika, ska jag baka som små bakelser som alla får typ varsin eller så, eller ska jag baka min berömda (?!?!) kladdkaka?
Tips mottages!

Kram på er!

Inga kommentarer: