fredag 16 januari 2009

Räddaren i nöden

Idag en härlig fredag som det är(?!?!) så vill jag framhäva Korven. Och vilket syfte den fyller.
Många tror att det är en onyttig sak som inte fyller ens kropp med annat än viktökning.
Och det må vara sant.
Men den räddar många relationer också.
Jag och min granne satt och pratade idag om lågt blodsocker.
Och kom då in på denna livräddande maträtt.
Tänk dig själv, ni kanske tjaffsar i förhållandet, blodsockret är verkligen lågt, ni ska dessutom storhandla.
Vips tar mannen oftast tag i situationen med orden: "Nu köper vi korv, DU behöver det!"
Och efter en eller 2 korvar så blir man sig själv igen, man blir som ett PMS-monster.. men som blir så snäll bara man får i sig nåt mättande.
Det räddade många situationer då vi skulle handla och jag dessutom var gravid.
För man visste vad man skulle ge sig in på bara man satte fötterna innanför portarna på Ica Maxi.
Vissa gånger var det liksom ingen mening att börja tjaffsa, det var raka vägen till korv-tanten.
Så det kan varmt rekommenderas.

Så vi har varit där nere idag och fika.
Sen efter halv 6 ikväll är vi bortbjudna på middag till grannarna breve. Så oerhört skönt att slippa laga mat för en gångs skull.

Min sambo är lite speciell. Han åkte iväg och handlade igår (äntligen)..vi var i behov av tvättlappar.
Kommer tillbaka utan. Jag hade lågt blodsocker så jag tände till på alla 5 växlar på en gång.
Hans försvar:" Nej men dom hade inte tvättlapparna som vi brukar köpa..sånna med lock, det fanns bara utan hårt plastlock."
Jag:"ja men du skulle ha köpt sånna då!!! Fattar du inte att vi är utan?!?!"
Sen åkte han och jobba och jag gick ner till grannen. Och det var som om hon kände på sig hur läget var, så hon gjorde inte nummer 2 förrän Tobba ringde och sa:"hej är du kvar hos Thérèse..jag har saker till Emilia?"
Så då kom han dit med tvättlappar och sånt.. så perfekt..sen så vart hon gnällig efter det för då hade hon gjort nummer 2.
Hon är så himla bra på det där ibland..att vänta typ :-D

Nja nu ligg hon, så jag ska nog ta och vila lite innan vi ska bort på middag.

Idag är det fredag, så fredagsfräckisar mottages varmt :-)

Ha en bra kväll.

Kram

Inga kommentarer: