torsdag 8 januari 2009

Telefonsamtal

På ett konferens-centrum sitter efter dagens avslut några män i relaxrummet på konferensföretagets fitness lokal.
Plötsligt börjar en mobiltelefon på bordet att ringa. En av männen plockar upp telefonen och svarar. Följande konversation uppstår:
- "Hallå?"
- "Älskling, det är jag.Har du trevligt på konferensen?"
- "Hmmm, ja."
- "Så bra!Jag står i ett affärscentrum och har hittat en fantastisk minkpäls, verkligen fin ;får jag köpa den, Snälla?"
- "Vad kostar den?"
- "bara 12.000,-."
- "Ja kör till då, bara för att du tycker att den är så fin."
- "Ohhh..... Jag var också till Mercedes och såg de senaste modellerna. Där stod en jättefin Mercedes-Benz CLK 200, och jag pratade med försäljaren och han gav mig ett jätte bra pris. Eftersom vi i alla fall skall sälja BMW'n från förra året..."
- "Vad var priset han begärde?"
- "Bara 475.000,-....."
- "Ja, Ok, men för det priset måste vi allt få all extrautrustning och tillbehör."
- "Fantastiskt! O ja, innan jag lägger på, en sak till......."
- "Ja?"
- "Jo , jag har varit till banken och kollat saldot... ummm... Jag var till mäklaren i morse och såg huset vi tittade på förra året. Det är till salu!! Kommer du ihåg, det med en swimming pool,träveranda och stor trädgård."
- "Oh, och vad begär de för det?"
- "Endast 4,3 miljoner, det är ett prima pris och vårt saldo tillåter det..."
- "Kör till, men bjud inte mer än 4 miljoner. OK?"
- "OK, älskling... tack så mycket! Vi ses snart. Jag älskar dig!!!"
- "Vi ses... jag älskar dig också..."
Mannen lägger på medan han sakta skakar på huvudet.
Han lägger sedan tillbaka telefonen bordet på och säger: "Undrar vem som äger denna mobiltelefon?"

1 kommentar:

Annika sa...

Ha, ha, ha....den va bra!! Känner inget vidare medlidande med mobilägaren...han hade nog råd =)) Eller hur?!

Ha en bra dag!
Kram Annika