måndag 19 januari 2009

Kunde inte låta bli


Stulen Lista

1. Hur gammal är du om fem år?
30...då blir det banne mig fest.. nä vänta nu, då blir jag ju för 17 31 år. Glömde bort för en stund att det var nytt år nu.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Therésè och Albin

3. Hur lång är du?
165, 165.5, 166. Olika varje gång, bara att välja

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Hmm ser film då och då nu, främst då jag ska sova, senast var Mina jag och Irene. Skönt att få skratta innan man somnar.

5. Vem ringde du senast?
Min förra chef Åke.

6. Vem ringde dig senast?
Tobba...som vanligt..sällan någon kompis ringer nu mer.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Hej tjejen. Allt bra med dig? Kan du träffas nåt i veckan?"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Fråga mina kompisar.. men jag ÄLSKAR att sms:a. Rekordet är än så länge: 2 124 st på en månad.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Dom är ganska gifta.

10. När såg du senast din mamma?
Hmm det var den 30 December sist.

11. Vilken ögonfärg har du?
Jag har blåa förföriska ögon :-P

12. När vaknade du i dag?
Hmm jag vaknade nog tjugo i 10. Hade ställt klockan på 6.30.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Härlig är jorden och oh helga natt, båda såklart sjungna av Christer Sjögren.

14. Vilken är din favoritplats?
Svårt att välja, står mellan toaletten, Iksu, Vårdkasberget i Härnösand eller självaste sängen.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Ica Maxi - Lönehelg!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Om 10 år? förhoppningsvis har jag ett bra jobb som jag trivs med, lön är inte så himla viktigt..att jag har en familj som älskar mig och barn som avgudar mig :-D Men vart det spelar ingen roll, så länge min familj är med mig.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Ja det har jag min egen mor att tacka för. Enda sen jag var 4 år så har jag varit livrädd för Cancer, tack vare min mors plumpa uttalande.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Grannen Fredriks skönsång.

19. Hur stor är din säng?
160x200- alldeles lagomt.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Jag använder min sambos Stationära dator. Vill ha en egen bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Nja än så länge sover jag naken. Men har en föraning att jag snart får sluta med det.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Vi har 4 kuddar, jag måste ha två kuddar annars går det inte.

23. Hur många landskap har du bott i?
Jag har bott i Västernorrlands län och bor nu i Västerbottens län.

24. Vilka städer har du bott i?
Härnösand och Umeå...

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Jag föredrar barfota... fast inte gärna ute då får det gärna innefatta skor.

26. Är du social?
Nja det tror jag, beror på, kan vara väldigt social om jag är själv med folk, är Tobba med så lägger jag mig i bakgrunden.

27. Vilken är din favoritglass?
Hmm..då man väl äter glass så gärna nåt med Jordgubbsrippel, eller nåt med nån nöt av nåt slag.

28. Vilken är din favoriträtt?
Kycklingsallad, eller min egna tillagade Lax.

29. Tycker du om kinamat?
Njaä..kan jag inte påstå....

30. Tycker du om kaffe?
Nej alltså egentligen förstår jag inte varför jag dricker det, för gott är det inte, men dricker bara om jag blir bjuden. Men gott kan jag inte påstå att det är.

31. Vad dricker du till frukost?
Te har jag lagt ner nu, så det blir oftast Mjölk eller Juice.

32. Sover du på någon särskild sida?
Jag sover alltid på vänster sida av kroppen så att säga... Fast skulle Tobba ligga på vänster sida av sängen så skulle jag ligga med kroppen åt höger, konstigt det där.

33. Kan du spela poker?
Nja det kan jag, men inte Texas Holdem men poker och Chicago.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Nja jag är nog periodare där. Har blivit så i detta förhållande. Ibland kan det vara mysigt, men ibland är det bara jobbigt om han är nära. Jag har inte varit så förut.

35. Vill du ha barn?
Klart jag vill, drömmer om 5 barn, sambon vill ha 2 så vi har kompromissat om 3.
36. Vilka andra språk än svenska har du läst?
Engelska och Tyska.

37. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja det har jag, var ofta ett tag..

38. Föredrar du havet eller en bassäng?
Hmm.. jag föredrar en sjö....har man tur då så är det mindre med folk, så då kan man visa upp sin blåvalskropp i en baddräkt.

39. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder.. men inte till mig. Utan i storlek 74 och uppåt. Fast det skulle vara kul att spendera pengar på kanske inredning eller så.

40. Äger du dyrbara smycken?
Nåt smycket är värdefullare än nåt annat om man tänker i pengar. Det är till och med försäkrat. Men annars är det många smycken som har varsin lilla historia. Playboysmycket, hjärtat med stenar eller det senaste jag fick av Therése är också värdefullt för mig.

41. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj det vet jag inte. Svärfar var jäkligt rolig då han levde. Annars är det Patrik nr 3, Lillemor och Linnea som gäller.

42. Sover du med gosedjur?
Nja inte direkt, med tanke på hur mycket vi brer ut oss så får dom tack och lov inte plats, dessutom är jag över 20 så dom behövs inte.

43. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En tapetserar-penna.

44. Flirtar du mycket?
Nja jag kan inte flirta. Fattar inte att Tobba föll då det begav sig, nej det suger jag på att göra.

45. Vilken var den senaste boken du läste?
Hmm..läser aldrig böcker. Läser mer tidningar.

46. Läser du dagstidningen?
Nej den har vi inte, får information från text-tv och nätet.

47. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nja det är Vi Föräldrar.

48. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Min sambo har lyckats fått in rockklassiker på stereon, så då har det blivit det.

49. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Frågor gällande dagisplatsen, kostnader, osv.

50. När var du i kyrkan senast?
oj.. det var den 2 oktober då vi begravde Svärfar.

51. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
eeh... jisses vad hette dom? Gabriella i gymnastiken och Ulla - hon var dessutom min klassföreståndare.

52. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
ja tack och lov inge länge... kanske en högst två nätter.

53. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Någon speciell, vem kan det va, det blir svårt för oss tycker jag. - Anna that one is for you *hahaha*
Nä jag vet inte. Måste vara Fredrik då. Kommer aldrig att glömma det.


Så det var en av årets listor*hahaha* kommer säkert fler. Alltid kul att svara på. Finns ingen anledning att ljuga heller utan ärliga svar på sånna listor ges alltid.
Nu är klockan mycket, dax att hoppa i säng.
Har varit och fikat hos grannen under, skönt utan barn, Emilia låg hemma och sov och jag hade babyvakten(den räcker 200 meter)..så man kunde slappna av.
Såg på idrottsgalan.
Thank you för att Zlatan inte fick nåt pris. Drygare och jobbigare människa får man ju leta efter.
Robert Gustavsson tog väl ut svängarna lite väl mycket kände jag ibland med sin Per Gessle Imitation. Tack och lov dök inte den riktiga Per Gessle upp, han är också ett objekt jag aldrig kommer förstå.
Björn Gustavsson var okej. Och sen var det så jäkla skönt att Västernorrlänningen Emma Johansson vann pris!!! skrek i högan sky då hon vann.
Shit vilken bred norrländska hon hade med en blandning av Norska.
Just det, måste komma ihåg att googla om Björn Ranelid imorrn.
Sen att Charlotte Kalla vann Jerringpriset, det var henne väl unt. En bra gala.

Jo en sak till jag har tänkt på.
Gry Forssell(stavning??) är ju Gravid. Men varför måste tv4 klä henne i tält?
Hon ser ju inte klok ut. Samma var det med Susanne Sjögren som läste sporten..och hon hade ju ändå ett bord framför sig.. men tältkläder även där.
Även Lotto's Annica Duckmark...TÄLT!!! What's up with that?
När man är gravid ska man ju framhäva sin mage.. man ska inte klä dom som om dom har lagårdsdörrar till bakdelar. Tro mig, kläderna framhäver totalt fel kroppsdelar.
Och då undrar jag, får man inte vara gravid i tv?


Nä nu ska jag lägga mig och somna till en film i sängen
Ta hand om er.
Kram

Inga kommentarer: