tisdag 27 januari 2009

Hur mycket norrlänning är du?


Hur Norrland är jag?

Jag har kört:
[x] snöskoter.
[ ] Traktor.
[x] Bil.
[ ] Lastbil.
[x] Fyrhjuling.

Jag har ätit:
[ ] Souvas.
[x] Västerbottenost.
[ ] Surströmming.
[ ] Pitepalt.
[x] Tjälknöl.

Jag kan åka:
[ ) Skidor
[x Längdskidor
[x] Skriskor
[ ] Snowboard

Jag har upplevt:
[x] Snöstorm.
[x] Minus 30 grader.
[ ] Lämeltåg.
[x] Midnattsol.
[x] 2m Snö.

Jag har:
[x] Druckit mig full på hembränt.
[ ] Varit nära att förfrysa mig.
[ ] Sovit utomhus på vintern.
[ ] Badat isvak.
[ ] Plockat Hjortron.
[x] Träffat på ren i det vilda.
[x] Träffat på älg i det vilda.
[ ] Träffat på björn i det vilda.
[x] Spenderat tid i fjällen när det inte har varit lov.
[ ] Sett Dunderklumpen.
[ ] Snusat
[ ] Jagat vilt.

Jag:
[x] Bor i Norrland.
[x] Är fåordig.
[x] Pratar Norrländsk dialekt.
[x] Kommer ifrån en Norrlänsk släkt.
[ ] Pratar Samiska eller Tornedalsfinska.
[ ] Jag känner/är en Same

19..??? Halvnorrläning :-D

Inga kommentarer: