måndag 20 april 2009

Akuten-besök

Ja idag har jag varit in på akuten under kvällen.
300 kronor senare så fick jag med mig ett avföringsprov hem. Troligtvis salmonella. Förhoppningsvis inte.
doktorn klämde och kände och berättade att där jag hade ont kunde vara tecken på salmonella, men självklart behövdes ett prov för att bevisa det.
Sen så togs det blodprover...tack och lov med stick i fingret. Blodsockret låg på 5,5 vilket var bra.
Det andra provet såg också bra ut med HB var det värre med. 165 låg det på. Alldeles för högt och han sa att det berodde på att jag var uttorkad i kroppen.
Vilket jag verkligen känner nu, har aldrig varit torr i handflatorna, men nu är jag det ordentligt.
Har svårt att svälja och det känns som om saliven håller på att ta slut.

Han tyckte dessutom att det var konstigt att inte min läkare hade tagit in mig på koll idag.

Men kan säga som så, även om det inte är salmonella så har jag ju ändå fått den där skiten utav den där pizzan. ALDRIG MER att vi beställer från dom!!!

2 kommentarer:

Anna sa...

vart var pizzan ifrån???

Sweez sa...

anmäl dom jävlarna!!!