onsdag 29 april 2009

Läkarbesök och Maxi

Väntar på brevbäraren.. inte ofta man gör det... men nu väntar jag hem 2 vinster från Tradera.

Ska snart åka och hämta Emilia från dagis.
Ja vad ska jag blogga om idag då tro?
JO gårdagen hos läkaren gick sådär.

Först så åkte jag hem i all stress efter lämning på dagis för att leta efter stämpelkortet som fylls i då man varit på sjukhus eller vårdcentral.. snabbis på toa och sen iväg...hittade såklart inte stämpelkortet. När klockan var tjugo över nio (hade tid 9:30) så kom jag på parkeringen mot Björken... inte en enda jäkla plats.. i ren desperation åkte jag till parkeringen närmast taxifållan. Då ser jag en äldre farbror backa ut med sin Volvo. Jag har en bil snett bakom mig så jag slänger på blinkersen så att han skulle se att jag skulle ha den platsen och inte han. Volvon backar..och stannar så jag kan åka in..sen då jag kliver ur och ska fixa parkeringsbiljett så säger farbrorn:
"Hur länge ska du vara?"
"Nja en timme kanske" (vart längre upptäckte jag)
"Här får du biljetten, den gäller till 11:20"
Tack sa jag då... vi brukar också göra så..brukar alltid uppskattas, så även denna gång.

Rusade in mot kvinnokliniken och det visade sig att min läkare var försenad så det var ju skönt.
Fyllde i papper som han skulle ha, sedan kommer han och en kille som ska börja jobba där då utbildningen snart var klar.

hela grejen var känslosamt jobbig.
Och så säger läkaren efter att vi pratat ett tag: "Är du här för att ta reda på varför din mens har försvunnit?"
JA!...Så nu ska det göras en utredning då.. han kollade med ultraljud och klämde och kände, kollade tidigare blodprover osv, och det var skönt faktiskt att ha en kvinnlig sköterska i rummet då dom kollade med ultraljud, inte för att jag har nå problem med att bli undersökt av en manlig läkare, utan jag var så lessen så hon var ett stort stöd för mig då.

Enligt blodproverna så såg allt bra ut, förutom att nivån med Manligt testosteron var för låg enligt min läkare...1,3 låg det på och det ska ligga mellan 0,2-3. Och gynläkaren tyckte att det var alldeles perfekt..MEN då fanns det nåt annat blodprov som inte var bra som gjorde att jag automatiskt fick för hög nivå av manligt testosteron. Och vissa kvinnor har så.. Why me??!!

Han kollade håret på kroppen...(över allt i stort sett)...Och så fick jag utskrivet Provera igen.. men dock starkare dos och fler antal dagar som jag ska ta dom.

Han berättade att om vi funderar på att skaffa fler barn så ska jag ta proveran och sedan då vi känner för det kontakta kliniken i Skellefteå för vidare utredning.

Om vi inte har planer på barn de närmsta åren så skulle jag få påbörja en utredning som skulle försöka minska testosteron-nivån i kroppen.

Så jag gjorde mitt val.

Hela situationen kändes så pinsam. Ååhh jag skulle bara vilja ha en normal kropp.
Han tyckt e att det var bra att jag gått ner 8kg sen februari...

sen så berättade han att eftersom slemhinnan "down there" var så tjock så betydde det att jag har haft menstruation de närmsta veckorna. Så då var det mens precis i början av den här skiten med magen.

Men har kommit underfund med en sak.. eller tagit ett beslut snarare.
då jag har fött det antalet barn som jag vill ha..då kommer jag att operera mig. *snipp snipp*
Endast då slipper jag alla hormontabletter och skit. Kom ut prick kl 11 till bilen så biljetten höll sig :-D

Jag får fortfarande inte till det med att föra över bilder från telefonen till datorn. Funkade så bra förut, men nu vill det sig inte alls :-$

Nej nu ska jag ta och göra mig i ordning.

Jo förresten.. var och handlade på Maxi i morse.. är alltid så faschinerad över de föräldrar som köper Sempers modersmjölksersättning på drickpack( kommer inte på ordet för 2dl's förpackningarna).. och flera stycken också dessutom.. Det blir ju rena rånet mot för om man köper en stor förpackning så man kan blanda själv.

Sen så fick jag ingen avstämning idag :-D *hoppar och studsar*
Första gången på hur länge sen som helst.

1 kommentar:

Anna sa...

Därför att man är lat :) Vi köpte ofta på tetra för att ha i väskan när man skulle på stan.. orkade inte blanda.. vet att det kostar mer men ja.. är man lat så är man ;-)