fredag 10 april 2009

Promenaden

Jo jag var ut och gick idag. Tänkte att hon var ju ändå ledig från dagis så ut skulle vi, var ute vid 10tiden och fick hjälp av sambon och lyfta ur vagnen ur bilen. Han åker på jobbet och jag traskar iväg. Men fy fan vilket slask. efter knappt 10 minuter så var jag väldigt svettig och då hade jag inte kommit långt alls. Men tjurig som jag var så hoppades jag på att det skulle bli bättre. Lurad man vart, tillslut kände jag att jag inte skulle vända utan tar en annan väg hem. När jag kom in med Emilia så var jag svettig, precis så svettig som jag blir då jag tränade på Iksu. Min snälla sambo skrattade då jag pratade med han och sa:"du skulle ha gått en halvtimma till"...Morr sa jag då,
Jag fick ju vända handtaget på vagnen så att jag skulle få de stora hjulen framåt. Men det hjälpte inte. Kanske om jag hade haft 4 stora hjul... Men nu ser jag att det mesta på gångvägen utanför huset har tinat bort. Men jag menar hallå? Har det snöat hela natten eller? Skottning var det inte tal om tydligen. Jo i Umedalen hade det skottats hörde jag.. men det var där det..*suck*
Nu sitter tösen i badet medans Astrid Lindgren melodierna går på stereon i bakgrunden. ..även om hon inte förstår nånting av det dom sjunger så är det kul för mig och sjunga med i gamla klassiker. Som jag skrivit tidigare så är jag glad under den här perioden då Emilia inte kan säga till då jag sjunger som värst ;-)

Hon vart lite gnällig efter maten så då satte jag henne i badet...tur hon tycker om det...

I måndags hade dom ätit leverbiff på dagis... sen efter det hade flera barn blivit dålig (läs= Diarré) i magen så nu är dte äntligen bra igen. Men ovanligt att servera leverbiff på dagis

Inga kommentarer: