måndag 6 april 2009

Vanlig dag

Ikväll så har jag börjat använda min nya mobil, saknar min gamla... fast det beror nog mest på att jag kan den så bra.. det är ju en vanesak. Men men det kommer väl.

Arbetade min första intro-dag idag sedan jag gick på mammaledigt. Kändes skumt men skönt. Skönt att få komma hemifrån, man fick som energi igen. Motivation att göra saker hemma då man får vara ifrån hemmet.
Det komiska var ju att hon jag gick breve sa efter en stund:" jag känner igen dig. Finns du på familjeliv?"
Så då visade det sig att vi typ kände varandra :-D
Världen är liten ibland.

Nu håller vi på att göra om lite här i hemmet. Skötbordet ska tas bort. Slottet är på plats redan men ska fixas till lite.
Sedan har vi hittat ett sätt i badrummet att ha skötbädd som sambon inhandlade idag. Riktigt fin.

Jo hämtade Emilia på dagis idag, Riitta var där och jag frågade efter Emilia.."Hon sover ännu"
"Va?" sa jag då. Helt otroligt, 2 ½ timma = rekord. Tror det beror på att hon vart väckt i morse tidigt.
Hon hade ätit 2 portioner idag. Och Riitta och Marcus vart som fundersamma på vart allt tog vägen. Hon äter så bra men hon är ju så smal. "Ja svarade jag då, tur är väl det att hon inte ärvt efter mamma sin"
Gick in där hon låg och hon vart nog fundersam på vem jag var ( hon var ju nyvaken precis)

Sen har vi varit hemma och busat och så.
Har packat undan sedan fjällen och Härnösandsresan.

Imorrn är det tisdag. Har inget direkt planerat. Dottern ska på dagis och jag ska nog städa..vila... och skicka iväg en traderagrej som en person i Växjö har vunnit.
Måste sy på den där woodoo-dockan som ska till dagis. Snart klar.
Så mycket att göra, men så lite tid, men vad gör man då man har en sambo som inte vill sy?
Han kan sticka..men inte sy,...same but different :-D

Nej nu ska jag leka lite med nya mobilen, hänga tvätt, äta middag och vila ryggen. Tänk om man kunde antingen klona sig eller få flera händer, tänk va smidigt allt skulle vara då :-D

Kram och ciao!

Inga kommentarer: