onsdag 15 april 2009

Permanentsvätska

åååååååh är så hungrig... glömde bort lunchen igen och magen skriker..äter lax nu med senapssås(gjord från grunden såklart... inte laxen dock ;-) Emilia har inte varit nån höjdare ikväll... jag vet, man får säkert inte tycka så om sitt eget barn.. men hon är så himla mammig, det är ganska påfrestande.
Jag pratade med pappa idag och berättade att jag hade varit och vägt henne idag.. 9140gr och 76,5 cm lång.
Då säger pappa: "Väger hon inte för lite för sin ålder?" Han verkade så jäkla medveten för en gångs skull. Men sa det att enligt bvc så följer hon sin kurva, både på längden och vikten.
Men visst tycker jag att det är lite.
Då tyckte pappa att hon är så aktiv så hon förbränner väl en hel del..för hon äter ju ganska mycket.

Mitt svar då:" klart hon är aktiv och förbränner, eftersom hon promt ska vara 30 cm bakom mig hela tiden vart jag än går" :-D

Jo på söndag då det är wipeout..även om ni inte tycker om programmet så ska Färjan-Håkan vara med..samt Musse Hasselvall och hon..hmm..vad heter hon..hon som kräktes i direktsändning...Eva nånting...Ska bli så intressant och se dels Håkan...som är en stor....ja Say no more.. Musse kommer det gå bra för, han är ju sportig, håller på med kampsport och så.. men Eva...hette hon Lorentzon? hur som helst...lär gå lika bra för henne som för Linda Rosing *garv*
Fast de kan båda tänka positivt...när man landar i vattnet om man inte klarar av de stora bollarna så flyter dom ju oavsett flytvästen ;-)

Klockan är nu 20.00. och det finns inget sevärt på tv förrän kl 21 då det är Greys.
Nej jag är inte intresserad utav Roomservice..(en av mina ex som förstörde det programet för mig)..och Rent hus ska vi inte tala om..så ointressant...
Sa till min sambo igår att Efterlyst ska ju ge ut en tidning så då kanske jag slipper tvingas se på Efterlyst på onsdagkvällarna... men han tittade skeptiskt på mig.

Så konstigt förresten. Min sambo hade köpt en dvd-box med 3 filmer med 2 av mina idoler..idag har jag dom inte som idoler..utan jag har dom som idoler i de filmer och tv-produktioner som dom spelade förut. Men de går inte att spela på dvd:n. Så jäkla irriterande. Men på den bärbara dvd:n så går dom..jäkligt konstigt, eftersom dvd:n som vi har är inte så himla gammal...skumt är det..men det får bli mys i sängen med film och 2 liter vatten istället.
Sambon har dragit iväg till Piteå för att köpa skoterkälke...Emilia ligger i sängen...jag är ledig...what to do... jo det är lite pinsamt.. och under graviditeten vart det värre. Men jag har lite hår på hakan som jag egentligen brukar dra med pincett(stavning?). Men ibland så har jag så bråttomt att jag brukar raka med hyveln.. jag vet... inte så smart...men jag rakar inte ögonbrynen i alla fall :-D
Igår så köpte jag en sån här kräm..jag tror att du Jenny använder det.. Weet... måste testa..har länge väntat på att köpa det..men inte vågat för att jag inte tror på det egentligen.

Hur som helst så stryker jag på ett lager på hakan då.... sätter mig och ser lite på tv så att tiden får gå... då jag känner att minst 3 minuter har gått så går jag till badrummet för att ta bort det med spateln.. men det luktade en konstig sak.. det luktade ungefär som permanentsvätska... kändes som om det brändes gjorde det ju och det ska det säkert göra...men kan inte säga att jag vart nöjd. Lite hår försvnn, men långt ifrån allt, så jag ska testa 6 minuter nästa gång.

Nä nu ska jag inte tråka ut er... men alltid skönt att få skriva av sig allt man tänker på,
imorgon tar jag upp om arbetssökandet.

1 kommentar:

Sweez sa...

Alexander va åxå en tunnis.. haha det är han ju fortfarande :P kram kram på er