onsdag 17 juni 2009

Bakonsdag

Idag är det onsdag, och inget att se på tv i vanlig ordning.
Jobb plus dagis idag. Efter jobbet så åkte jag på Maxi och storhandlade lite, vart såklart avstämning, men fick en jättetrevlig tjej i kassan i alla fall. Hon försökte sysselsätta sina kollegor med att packa i mina varor men jag ville inte känna mig besvärad av det, så jag sa att jag kunde göra det själv, men det var snällt tänkt, hon önskade en trevlig midsommar och .. ja hon var perfekt :-D

Hämta dottern på dagis....kände mig för en gångs skull positiv idag, int på morgonen dock, men eftermiddagen, vägde mig mitt över dan..och .. ja jag ska väga mig igen på fredag för det är ju fredagar som gäller, men det så väldigt bra ut idag..Första 10 kg's gränsen har jag nu nått. 21kg sedan förlossningen, så det börjar äntligen hända nåt, därför unnade jag mig ett linne...från Maxi i och för sig, och så,...men ack så skönt det var. Med min vanliga tur lär det väl krympa i tvätten sen :-D

I morrn är det träning igen, känns bra att ha en varannan-dag-träning. Så vänjer sig min kropp på ett annat sätt. Men det är långt ifrån bra, tror att krocken från 2003 har börjat spöka. Krocken vart ju rätt rejäl så det skulle inte förvåna mig alls.

Håller på att baka dumlekakor som jag ska ta med till fikarummet på dagis..men upptäckte att jag köpt för lite dumle och noblesse, så jag pressade ;-) T till att ringa Björn, och enligt uppgifter så var han så snäll att han skulle köpa det och komma förbi, T är på långkörning och dottern har ej somnat än.

Men en pinsam grej...som vanligt, jag är tyvärr en rätt känslig person, har verkligen försökt arbeta med det, men det har inte gått nå vidare. Hur som helst så i morse på dagis så tänkte jag försöka förklara för Marcus och vikarien (som jag glömde bort att fråga vad han hette...dement jag är) det som jag ansåg att jag uttryckte mig på fel sätt..tack och lov hade Marcus glömt bort det sa han, men jag hade suttit i bilen och övat på hur jag skulle framföra det som, men då jag kom dit så började jag och stamma. Sen då jag skulle förklara mitt uttryck gällande det andra plumpa som jag sagt så var jag på väg att bryta ihop. Jag älskar att jobba, jag har börjat uppskatta mitt arbete på ett helt annat sätt sedan jag flyttade till Umeå, men det går lite lättare här då man har så bra kollegor och braiga chefer.
Jag försökte förklara utan att gå in på allt för mycket detaljer hur det är som, varför jag sa som jag sa och att få dom att förstå att jag verkligen älskar mitt barn över allt annat, men då jag lämnar henne på dagis så åker jag till jobbet..och jobbet ser jag som rena semestern. Eftersom jag är ständigt uppe i henne, att jag inte hinner med mig själv (det sistnämnda sa jag dock inte). Igår så åt jag frukost, sen resten av dagen gick som i dvala. Jag är helt slut nu för tiden och självklart är hon aktiv, barn i hennes ålder som börjat gå ska ju vara det också, det är bara roligt, dom har väldigt kul med Emilia på dagis för att hon har en sån rolig personlighet, jag älskar hennes personlighet, men jag är så trött, och då man känner att man kan börja gråta när som helst för att man är helt slut så är det ju nånting som int stämmer. Nu känner jag verkligen hur jobbigt det är att inte ha släkt i närheten som kan avlasta bara en timme.

efter dagis var det hem och småbörja med käket till henne. Hon åt och så...men sen låg jag i soffan helt utslagen, ville somna flera gånger och kämpade för att inte göra det för jag var så rädd att hon skulle ramla av trehjulingen eller ur soffan eller liknande. Jag var helt slut.
Nu ligger hon...och jag hoppas jag kommer i tid i säng idag..måste det.

Dottern klämde handen sin idag i hissdörren på dagis på eftermiddagen, fast inget skadat, och inget blått som tur var.

Så nu har Björn varit förbi, han glömde dock noblessen (eller om T glömde säga det) så det kommer bli en hel del kakor utan det.

I morrn ska dom ha nån slags midsommarfest, hoppas bara att dom får sol då för dottern ska få ha klänning med rosa tightsen med de nya ljusblåa prickarna ;-)
Som tur är så syns i de prickarna riktigt.

Typiskt, nu har nionde kompaniet börjat på tv4 film, jag som skulle lägga mig tidigt, har ingen karaktär, älskar de flesta svenska filmer, främst den.

Såg inne på dagislokalen på eftermiddan att grabbarna hade fått varsin blomma utav Joel med familj (han ska gå på samma avdelning som dottern sen)...eller var det Emil? hur som helst så kom jag på det att i Augusti får jag köpa nåt till dom, hon byter inte dagis förrän då. I morrn tar jag med mig kakor och charmar dom med, så jag hoppas att dessa blir lika uppskattade som bullarna vart.

Middag har jag ätit idag i alla fall, han inte med lunchen för vaktmästaren kom precis.
Jo jag var ganska varm efter handlingen, så jag bytte om till nya linnet och testade det, råkade då...vara utan bh under, för jag räknade inte med att han skulle komma eftersom det var ett tag sedan jag mailade honom om de problem som fanns i lägenheten. Och tyvärr är det så med större delen vita linnen med lite tryck på att dom är lite genomskinliga. Så då jag öppnar dörren så säger vi hej och det första han gör är att titta ner :-$ *pinsamt*
Sa välkommen in samtidigt som jag vred mig in mot lägenheten och in till sovrummet där jag snabbt bytte om. Ja men det var hans sista dag inför semestern så det får jag väl bjuda på :-D

Nä om man kanske ska planera morgondagen istället för att sitta här så att morgonen inte blir så stressig.

Ta hand om er, jag ska försöka ta hand om mig själv, försöka komma i säng i tid...

*kram*

1 kommentar:

Anna sa...

jag satt just å läste din blogg när jag fick kommentaren :D

jag ska ta mig en cider eller två (dricker inte öl) på midsommarafton.. patrik får vara nykter för han ska jobba.. själv kommer jag oxå att jobba häcken av mig hela juli..