torsdag 11 juni 2009

Obeskrivlig

Ja jag hade ingen annan bättre rubrik, jag fullkomligt avskyr torsdagar.
Inget bra som går på tv alls, inget att göra fast att jag har 1000 saker att göra.
Birgit kommer upp i helgen med sin nya, ska bli intressant och se hur T kommer reagera på det.
Fast dom kommer bara upp över lördagen.
Så imorrn jobbar jag till 12 så jag ska baka gobullar sedan. Städa lite och så.

det har varit skitväder idag, men det har inte gjort mig nåt egentligen, jag har jobbat idag och var i stort sett hela tiden i tvättstugan, så med musik som strömmar in i ena örat och tvättmaskinernas buller in i andra så har dagen flutit på bra. Tiden går så fort i en tvättstuga.
Behövde bara gå till 3 pensionärer idag så det var helt okej... och nog ganska bra för jag fick min kärringvecka idag, och det känns också väldigt bra måste jag säga. Fick dom hormonerna arbeta i tvättstugan istället :-D

Idag ringde jag, så imorgon kväll ska jag på arbetsintervju. Jag hoppas verkligen att jag kan ta på mig så mycket jobb jag bara kan om hon känner att vi klaffar, nu har en vikarie blivit akutsjukskriven för ryggen så hon är i stort behov utav assistent. Så jag hoppas som sagt att jag kan hjälpa till. Jag har ju inte sökt jobbet, och är så att säga bortlovad till Umedalen, jag förvarnade att jag har en del jobb, men att jag inte vill missa chansen till att jobba hos henne heller. Pengar är alltid välkommet.

Kom till dagis prick halv 5 idag, stressat som ett djur (nästan) genom staden.
Från Umedalen och in mot centrum så äger v ääääärldens längsta rakstrecka rum, har man otur så hamnar man bakom en buss som åker heeeela denna sträcka och stannar på vaaaarje busshållplats, tack och lov inte denna gång, men jag lyckas alltid hamna bakom nån människa ( oftast kvinnor) som tyckr att 30 på en 50sträcka är bra. Det är INTE bra, men det finns liksom inga andra sträckor för mig att ta för att komma till dagis, och vid den tiden på dagen då alla har slutat arbeta (kön på E4:an i norrgående körfält var från centrum och hela vägen över bron och i höjd med OK/Q8 på teg. 2 filer som stod totalt stilla.
Kommer till dagis, gåeendes i ösregnet, men vem orkar använda jacka?

Hur som helst så kommer jag upp och hör ett barn från rummet. Då jag kommer fram till grinden så sitter en utav dagisfröknarna ( alltid roligt att retas med de manliga fröknarna *fniss*) på mattan vid grinden med två småtrötta men dock glada töser, det var så lugnt och tyst där, därför stannade jag en 25 minuter typ, njöt av tystnaden istället från allt buller i tvättstugan.
De satt där och käkade päron som dom gladeligen smaskade i sig. Så söta så, och drack vatten med jämna mellanrum, därav tegelstenen till blöja då jag sedan kom hem *haha*.
Vi satt och snackade och snackade med barnen. Jag satt kvar för han var så trevlig och öppen. Och egentligen anledningen till att jag satt kvar var faktiskt för tystnaden. Jag hade inte hunnit varva ner från jobbet så som jag brukar hinna göra, så detta var perfekt. Kom hem helt lugn istället för stressad och irriterad, vilket jag borde vara med tanke på veckan och att jag arbetat 6 timmar utan lunch idag :-/
Var ju tvungen att byta blöja där först, och så tog jag med mig soppåsen ut och knöt ihop den, han tyckte det var praktiskt med självgående föräldrar :D och jag bad om ursäkt för min arbetsskada.

Jo jag kommer nog inte kunna göra det varje vecka så som "Veckans ljud", men kanske månadens ljud kan jag nog hålla.

Ska föra över det till datorn bara så kommer jag tillbaka och lägger in det.

Inga kommentarer: