torsdag 18 juni 2009

Systemtorsdag

Ja då var det torsdag,
Hann mycket idag. Först arbeta, hittade en snabbare väg till jobbet idag :-O som gör att jag slipper köerna på E4bron och som dessutom gör att jag slipper 30-sträckan. Kom till jobbet utan stress...gött mos.

Efter jobbet så åkte jag och tränade, allt flöt som på. Satt på cykeln och körde på i 30 minuter..jäkla härligt att svettas. Finns bara två tillfällen då jag gillar att svettas, då jag tränar och.. ja ni kan ju lista ut resten själv.
Satt på hojen i 30 minuter, styrketränade i typ en kvart, och sedan stretchade jag resten... in i en skön varm dusch och fixade sedan mig i ordning..behöver väl inte se ut som ett åkerspöke direkt...
Mot strömpilen sedan och köpa lite god öl och cider dessutom, hittade en ny som jag ville testa.
Sedan mot dagis, och försöka sig på ett glad leende...
Idag var det Marcus och Pär som var kvar på eftermiddan. Dagen hade gått bra tydligen, idag hade dom ju haft midsommarfest på dagis så hon hade varit i Mattias(vikariens namn, så nu kommer jag inte glömma det) famn och dansat runt stången.
Pär hälsade från hela huset att kakorna var goda, så det var ju kul att dom uppskattades, verkligen. Jag älskar att baka, främst då dottern sover, för då har jag lugn och ro omkring mig..
Sen är det så kul att baka till andra. Har liksom inga baktankar med det (vad jag vet) utan jag gör det så gärna, och då det är kul så blir det ju så bra också :-)
Då jag kom upp på avdelningen (för hon hade lämnat en present till mig ;-)
så såg jag att hon hade sovit i 2 timmar :-O Ni ser vad lite dansande runt en stång kan göra...eh.. nu kom det där fram lite fel.. Hmm... jag bjuder på den hörrni ;-)

T och jag har såklart också hunnit bråka, vad vore en dag utan bråk?
Jag vet allvarligt talat inte om sånna dagar existerar längre, men efter träningen och duschen så boostades ändå mitt självförtroende en aning... kände mig för första gången snygg då jag hade klätt på mig och åkt på dagis, jag kände mig delvis som ett traktordäck (tack vare magen som jag inte får bort..skulle behövas en operation där..för den är inte vad den borde vara)..men kände mig fräsch och ... snygg kanske var att ta i..men söt.
Fråga mig inte vart T har varit de senaste månaderna, men det satt en lapp på skåpet idag om att nästa vecka så är det öppet hus (tror jag) på en avdelning där vi kan få träffa "fröknarna" :-P
som kommer vara där till hösten..... men vänta... nu när jag läser lappen ordentligt.. kommer min dotter då alltså att börja på Ior-avdelningen? Det står ju "Mvh Personalen på Ior".
Jaha.. jag trodde dom gick en termin till på samma avdelning som nu...eller att dom flyttades till Ru i alla fall, för dom barnen är ju lite större än dom på Kanin... hmm.. ingen mening att fråga om det heller, för ... ja ett par veckor nu har det int varit så lyckade dagar. Känner mig bara dum nu för tiden, kommer bara grodor ur munnen tycker jag, kanske int nån annan, men jag tycker det..Så nu har jag börjat med..som tex idag så pratade jag int så länge med dagispersonalen varken vid lämning eller hämtning, några få ord, och efter blöjbytet så gick jag ut..pojkarna gick närmare mot gungställningen men jag mötte liksom inte upp dom, och bara därför kanske jag ansågs som otrevlig eller nåt, jag hade ju tänkt önskat dom trevlig midsommar, för det gör man ju om man använder hjärnan... men jag lämnade den... ja jag hittar den int... tror den vart kvar i duschen på Iksu Spa *hahaha*..dom har ju stängt nu under midsommar..så jag får väl komma tillbaka på måndag :-P
Såg att dom tittade, men jag var så inne i att int behöva besvära dom med en massa prat som jag alltid gör..
Jag är en trevlig person, och får ofta höra det utav de söta tanterna och gubbarna som jag går till, eller om jag går på en arbetsintervju tex... men ,... ja sen jag flyttade upp hit så har något hänt. Jag kom underfund med idag att jag saknar vänner så otroligt mycket. Jag är int vänskapslös, men de vänner jag har bor ju i Härnösand. Och förutom Jenny så hör dom ju int av sig så ofta. Och vänner här uppe... trodde int att det skulle ta så himla lång tid att lära känna folk, men jag är ju så blyg också, kanske int just mot killar, för jag har liksom lättare att umgås med killar, känner mig mer avslappnad med dom, dom fattar alla skämt oavsett om dom är roliga eller snuskiga, raka rör, inge förvirring utan total kontroll (kan man säga så?).
Krille ta och flytta hit nu..bo i Gävle, ska det vara bra det?

Jag kom underfund med att jag är som morsan; en väldigt social person, och visst det är väl en bra egenskap i sig. Men sa det till T idag att det är nog därför jag surrar så extra länge med dagispersonalen; jag saknar det där sociala. Och då surrar man ner dom, fast det känns som om deras blickar säger:"Ska du inte gå snart?"
Visst att man snackar på jobbet och så. Men hittills har jag aldrig lyckats lära känna någon på jobbet som jag sedan umgåtts med utanför jobbet, typ bio (gud vad jag saknar att gå på bio), promenader, shopping...ja sånna grejor...Men hur gör man?
"Var dig själv!"... jo visst, men det brukar skrämma bort folk också. Vissa kan inte ta den sortens humor som jag har, och..okej jag sms:ar med folk, men jag gillar inte att surra så mycket i telefonen..att sms:a går så fort och det kan jag göra så lättsamt i jobbet också, sen kan man ju surra då man ses i stället. Eller hur?
Kan man sätta ut en kontaktannons? Jag har ju gjort det en gång...nej två gånger i Vi Föräldrar, och ena annonsen kom med i tidningen också :-)
Fick 2 svar. Varav en tjej har jag kontakt med då och då, men hon har ju fullt upp ibland..
Så hur gör man?

Jag är ju heller inte med i någon förening, var sugen ett tag på korpen..för jag är ju tillräckligt gammal (?!?) för det också. Men så fegade jag ur... Det jag nu kommer säga har jag också länge funderat på.. man är ofta själv så man får ju tänka en del.. jag är ju långt ifrån smal, och har märkt att smala tjejer har svårt att umgås med kraftiga tjejer. Smala tjejer som varit bland de populära tjejerna på skolan genom högstadiet eller gymnasiet tex, och varför? Duger man inte?
de på jobbet, är i stort sett alla unga tjejer som jobbar där smala, dom är ju trevliga, inget problem så..äh jag är inte gjord för att ha vänner för jag vet int ehur man gör för att skaffa vänner. Och nu har ju min pappa kommit fram i mitt skrivande i form av gnäll och "tyck synd om mig" meningar. Och sån vill jag ju heller inte bli. Vill inte bli som pappa.
Nu är ju i och för sig pappa en man, och vi tjejer med erfarenheter vet ju hur "sjuka" dom är och hur sjuka dom "egentligen" är.
Sen dessa unga tjejer( ja jag är ju inte så mycket äldre än dom men ändå) har ju inge barn heller, killar har väl dom flesta, men just barn har dom inte så det är ju på ett sätt en nakdel med mig, ska jag göra nåt så måste jag alltid ha dottern med i stora drag.

Äh såhär blir det då jag inte planerat ett inlägg, det blir ett spontaninlägg som resulterar i total förvirring för er stackars läsare. Drygt med mycket text också. Era stackare. Men det bjuder jag på.
Jag gillar ju att promenera... i min gråa kjol ;-) och har ju hittills gått så att säga broarna runt. 2 ½ timmars härlig promenad. Men är sugen på att ta bilen någonstans och typ gå därifrån, så om någon har nåt tips så lämna gärna det, för det är aldrig skoj att gå samma vända varje gång. Man måste ju testa nåt nytt också. Kanske man ska ställa bilen på Ica (Teg) och gå mot...heter det Röbäck? hmm... får se vad jag gör imorrn efter jobbet. skulle inte vara fel med lunch och sedan promenaden då. Jaja.. sen på kvällen.. jag upptäckte ju nu först (var väldigt länge sen jag var på systemet på strömpilen) att även dom börjat med papp-kassar nu i stället för plast som de resterande butikerna hade gjort. Så det kändes lite annorlunda att bära hem go-drickat i papp. Men helt klart bekvämare vart det tyckte jag. Fick int samma veck i handen som man annars kan få av tung plastpåse.

Pratade med syrran ganska sent igår kväll för att fråga henne om ett uttryck/mening..om man kunde skriva så (lappen till dagis). Då berättade jag om dumlekakorna och lovade att skicka receptet till henne. I morse då hon hade vaknat så det första hon tänkte på var dumlekakor :-D
Hon kollade mailen och såg till sin besvikelse att jag inte hade mailat henne det, men fick det nu ikväll istället via telefonen.

I morrn jobbar jag mellan 8-12. Kommer kännas konstigt att inte åka mot dagis då man gjort det hittills. Men T kommer ha hand om henne i morrn, hoppas han bara tar ut henne också. Annars ligger han gärna och sover inne då hon sover, och sedan..ja vad dom sedan gör det vette 17. Har fått skriva post-it's om att han INTE ska lägga henne för tidigt, för då sover hon inte så länge och sedan på eftermiddagarna så har jag ett helvete rent ut sagt pga speedad tjej som är supertrött. Skit också, måste ta henne till BVC också nån dag för att väga henne..har väl gått 3 veckor nu sen sist??... kommer inte ihåg.

Nu kan ni VAKNA..hallå.. inlägget är slut nu.

Glad midsommar på er. Har ni lite att göra, skicka ett mess, det piggar alltid upp..

Kram!

Inga kommentarer: