söndag 14 juni 2009

Söndag-Värdelös lördagkväll

Söndag är ju väldigt tråkiga måste jag säga. Alltså inget händer. Men det som var bra var att dottern sov i 3½ timmar, vilket var bra, för då han T hålla på med nåt som han inte lyckades med, och jag hann med att fixa nedanstående inlägg om tatueringsalternativen.
Rösta Rösta!!
Har suttit och spanat på olika giraffer också, så jag får se vad jag väljer för giraff också. Men det slipper ni rösta om :-D

Jaha då var det måndag i morgon, jobbar 8-12 och det är väldigt skönt måste jag säga.
Försöker ändra utseendet på bloggen, jag älskar att prata engelska, men har svårt att förstå vissa ord då förklaringar till främst blogger.com alltid är på engelska *morr* Vill så gärna ha min egen version, men men, hon sover väl fler timmar hemma nån gång senare också :-D

Nu i veckan ska jag passa på att springa och träna ryggen tror jag bestämt efter jobbet. Då det ligger så nära så kan man inte missa chansen, plus att dottern är på dagis så hinner man ju, hinner ju inte på kvällarna tyvärr, eller mornar som är min favorit-tid till att träna. Alltid lika skönt att börja morgonen med ett träningspass som slutar i duschen. Sen är man pigg och alert.

Fick min mobilräkning för ett par dar sen, och såg att den var den dyraste på hur många år som helst. Kollade vad som gått snett, och jag måste säga en sak, ring INTE till nummerupplysningen. Dom är alldeles för trevliga där så man glömmer tiden. Satt och pratade med en kvinna i mindre än 4 minuter då jag var i behov av ett nummer till ett företag, och hade jag tänkt på vad det kostat så hade jag kommit undan billigare med att betala parkeringsavgift och gått och kollat om dom hade öppnat.
För 3 minuter och 38 sekunder så får jag snällt betala 53,48kr!!!
men nu har jag lärt mig det till nästa gång ju.

Igår var jag på Eurasia då Birgit bjöd på mat. Är inget stort fan utav kinesisk mat, men det var gott. Vi skulle på Invito, men då dom öppnade 17 så traskade vi vidare. Men nästa gång blir det antingen Invito eller Garaget. Men jag älskar grekisk mat, har ätit en gång nere i Södertälje, och sen aldrig mer :'( Har liksom aldrig blivit av. Hmm... i sommar kanske?
Varför slutar man gå på restaurang då man fått barn? Känns som det i alla fall,
så enkelt att beställa hem en sallad eller äta det på en pizzeria.. suck, tänk om, man lever bara en gång.

Sitter och tittar nu på min kropp, tycker inte att den är snygg, men spanar på vart man kan ha namn-tatueringen. Giraffen blir nog på stället på ryggen som Björn tyckte.

Åhhhhh jävla grannar. Nu spelar dom bongotrummor och tjoar och tjimmar. Vad i helvete håller dom på med?
Tittade ut genom titthålet och såg hur grannen under dom var uppe och ringde med telefonen (förhoppningsvis störningsjouren) och vände sedan ner till sig, dom har ju en liten dotter på några månader bara, och då jag tittade ut genom balkongen så såg jag i speglingen av deras balkongdörr som stod öppen en bit att dom stampade omkring inne i vardagsrummet i takt till "musiken". Hör jag att dom kör igång igen så måste jag ringa störningsjouren, så här kan vi inte ha det längre.
Hmm.... tror det vart tyst nu...störningsjouren funkar :-P

Ville verkligen dricka öl igår, men .. ja kvällen slutade i tårar på toan (bättre det än inne på Ica där jag var på väg först). Förlåt Marcus, hoppas att du inte fick nån sämre uppfattning om mig igår via sms?
Jag vill inte känna som om jag har semester då jag går på jobbet. Men så gör jag nu.
I fredags så höll jag på att bryta ihop inför grannen, men vågade inte för jag har inte känt henne tillräckligt länge och jag vill inte skrämma i väg henne :-P
Jag har ingen att prata med, ingen som vill lyssna. Nu är det sommar och hur många har tid då? alltså professionella? dessutom får man inte en tid hos en psykolog bara sådär på en gång, och vad hjälper det förresten? Jag vill kunna längta hem.... nu längtar jag bara efter dottern, det är hon som håller mig ovanför ytan nu. Jag är inget psykfall som vissa verkar tycka.... men nu har jag hållt så mycket inom mig att det håller på att totalt brista....snälla någon, ge mig ett tecken på att det kommer att ljusna?? För jag vet inte hur länge jag orkar!! För varje dag som går så blir jag mer och mer kvävd. Varför ska det vara såhär?

Inga kommentarer: