måndag 15 juni 2009

Tvättmaskinen går ju :-D

1. Vem är jag? Det undrar jag med.. men Tina är jag döpt till.
2. Ålder: 25 unga(?!?) år.
3. Personlighet: Kluven *haha* Nä men är snäll, omtänksam, har bitter humor tror jag, är blyg bland folk men väldigt social då man är själv med mig. Diskret i många lägen och mindre diskret i vissa. Såvrt att svara på egentligen, sånt ska man fråga ens vänner och myndighetsfolk.
4. E-post: Förut hade jag en del olika, men nu har jag bara en och samma och det är bra. Rörigt annars.
5. Stjärntecken: Skytte.
6. Jag kommer från: Född och uppvuxen i Härnösand.
7. Jag bor: i Umeå.
8. Vad gör du nu? Just nu väntar jag på tvättmaskinen, därav denna 3:dje trevliga lista. Annars jobbar jag på dagarna.
9. Vad vill du göra nu? Sova egentligen... men skulle nåt annat dyka upp så gärna gör mig.
10. Spel: Uno och Chicago.

11. Djur jag är lik: Oj.. är så dålig på hundraser och dess personligheter.
12. Lyckonummer: 6.. är inte ditt det?? ;-)
13. Vad är snyggast, brunetter eller blondiner: Blond passar väldigt bra på killar, men det som jag gillar mest är brunetter med deras farligt bruna ögon ;-)
14. Är du snäll : Ja det tycker jag.
15. Vad gör du när du är arg: Får förhoppningsvis utlopp för den.
16. Husdjur: Inga djur. Tama dammråttor, räknas det?
17. Familj: Min dotter, föräldrar och syskon.
18. Kroppsdel du har mest nytta av? Munnen.
19. Kroppsdel du tycker bäst om? Mina öron.
20. Jag sover: Inte då jag borde ibland, men sover alldeles för lite. Tillfällig oro i kroppen gör så.

21. Bläck eller blyerts? Bläck gillar jag, fast inte då jag fyller i dagistider.
22. Tror du på något? Storkken ;-) ( nej jag har inte stavat fel)
23. Frisyr: Nu är håret långt ner till strax nedanför axlarna.. men funderar på att klippa mig kort igen.
24. Hårfärg: Blond.
25. Ögonfärg: Blåa.
26. Längd: 166,5.
27. Vikt: Ja kolla senast vägningen från fredagen! Varför dölja nåt?
28. Skostorlek: 40-42.
29. Gillar: Sex. Varför dölja det? Är i en aktiv ålder.
30. Ogillar: Att företag tycker att jag ska betala en massa pengar till dom varje månad.

31. Favoritmat: Allt med kyckling är gott. Och att grilla.
32. Favoritglass: Melon och jordgubb är gott om jag väl ska ha glass.
33. Favoritdessert: Hemmagjord fruktsallad får mig på fall.
34. Favoritpizza: Antingen en vanlig Vesuvio eller en Pompei.
35. Favoritdryck: Vatten såklart.
36. Gillar du godis : Jo, men tuggar tuggummi nu då jag slutat med det. Men ska det vara ska det vara minst 70% mörk choklad.
37. Isåfall vilken sort? Lindt eller ... jo Lindt.
38. Min favoritdrink: Razzel. Finlandskryssningar är farliga.
39. Min favoritfilm: Love Actually, The Holiday och Pixars alla animerade filmer.
40. Min favoritdag: Det måste nog bli fredagar.

41. Mitt favoritklädesplagg: Vissa kan ha märkt att jag ofta har en grå kjol på mig, den är min favorit, så jäkla skön att ha.
42. Min favoritbok: Läser så sällan, ja vuxenböcker alltså, men barnböcker blir en del.
43. Min favoritmusik: Ted Gärdestad, Barry White, Ray Charles, Red Hot Chili Peppers, Queen, Simon&Garfunkel, mfl. Simon&Garfunkel har jag upptäckt hur bra dom är nu i år, bättre sent än aldrig, men jag lyssnar på allt.
44. Min favoritlukt: Nyförälskelse.
45. Min favoritblomma/planta? : Garderobsblomma är lättsköttast för mig, och i blom-väg så ska det vara rosor... älskar rosor..de får mig på fall, precis som killari glasögon och brunögda killar.
46. Öl eller vin? Helst en god, kall öl.
47. Liknar du en kändis? Nej jag är nog unik :-P
48. Senast köpta skiva: Köpta skiva? Nu ska vi se..vanlig pop-skiva var nog 90-tal nån gång, men annars köper jag minst 1 julskiva varje år.
49. Senast film på bio? Guldkompassen december 2007.

50. Bästa låten i världen just nu : "Tycker om när du tar på mig" :-P men den stora favoriten är ändå "Regn hos mig" med Orup feat. Marit Bergman. Jo och "För kärlekens skull"... kan inte ha bara en, älskar så många låtar.
51. Senast lästa bok: Ja... vilken barnbok ska jag välja?
52. Favoritförfattare: hmm... Marian Keys (stavning?)
53. Skriver du dagbok? Ja... min underbara blogg.. min ventil, mitt allt :-)
54. Bästa årstiden: Vintern helt klart, för då får man värma sig :-)
55. Älsklingsfärg: grönt, lila, gult, rosa, svart och grått.
56. Skulle aldrig ta på dig: Palestinasjal och axelvaddar.
57. Vad ville du bli när du var liten? Busschaufför för att pappa var det. Sedan vill/e jag bli konditor.
58. Blev du det? Fastnat i vårdträsket tills jag funderat ut vad jag vill bli då jag blir stor.
59. Brinner för: Min dotter, att hon ska få det så bra som möjligt och att baka och glädja andra.
60. Straight, Bi eller gay: Det är inne att vara Bi.

61. Katt eller hund? Jag gillar båda. Men hund mest för då får man gå ut ganska mycket.
62. har du nån nojja? Sedan Emilia kom har det mesta handlat om henne och hennes framtid. men jag själv är rädd för döden.
63. Fobier ? Spindlar, ormar, stadsbussar och Anne-lie Rydé.
64. Deppig eller glad? Just nu är jag deppig, är också glad, men har en del att fundera på.
65. Politiskt insatt? Ja skiter i det, är inte insatt, men röstar alltid rött.
66. Värdesätter du ärlighet? Ja det gör jag.
67. Brukar du dra vita lögner? Klart att det har hänt, men ärlighet varar längst.
68. Är det ok med vita lögner? Jo det tycker jag, men det beror på vad det handlar om.
69. Känner du en mytoman? Ja det har jag gjort, men bröt den vänskapen för den höll på att vända min värld totalt upp och ner.
70. Har du pojkvän/flickvän?mmmm.

71. Är du kär? Jag är totalt förälskad i detta underbara väder vi har, regn är mysigt.
72. Hur tidigt stiger du upp? Oftast kl:6. På helgen om jag inte jobbar så kanske kl:8 om min dotter är så snäll mot mig :-D
73. Är det bra eller dåligt? Mindre bra, var förut en morgonmänniska, sedan fick jag barn och det vände på en gång.
74. Vem/vilka vet mest om dig? Ingen egentligen, är försiktig med en hel del information om mig själv, men skulle jag lära känna någon ny så skulle mycket väl den personen få veta så mycket mer än vad andra vet.. vem vet. Gäller att ställa rätt frågor för att få rätt svar.
75. Gillar du att slåss? Nej det gör jag inte.
76. Vad har du på dig just nu? En grå topp med svart linne under och den gråa kjolen :-D
77. Vad ska du göra ikväll? Hänga tvätt, förbereda morgondagens frukost och sedan sova hoppas jag.
78. När var du senast riktigt full? Oj det var länge sen... det var en kväll i Oktober 08.
79. Är du seriös? Jo det är jag, varför skulle jag inte vara det?
80. Hur många väskor äger du: Oj.. 2 tror jag, en vuxenväska och en skötväska :-D jo en tredje också, hockeytrunk.

81. Hur många bilar har du? En gul fara...
82. Hur många biologiska syskon har du? 3 st...
83. Isåfall, vad heter de? Malin (71) Aandreas (73) och Robert (78)
84. Hur många timmar sover du per natt? Oj alldeles för få, har kommit i en period där jag har så svårt för att just ta mig till sängen på kvällarna.
85. Vem är snyggast i världen? Oj... det kan jag nog inte svara på.
87. Ska du duscha idag? Ja jäklar det måste jag, för jag hinner inte det imorgon bitti.
88. Vad är det för veckodag? Idag är det Måndag, underbar måndag som lider mot sitt slut.
89. Vad är det för datum idag? Idag är det 15/6-2009.
90. Vad gör du nästa år? Förhoppningsvis har jag kommit ut ur detta ekorrhjul.

91. Är du likgiltig? Hmm... hur var man då? Jag har säkert varit det nån gång.
92. Hårdrock eller synth? ehh... Hårdrock i sånna fall.
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? Hmm.. på landet, men vi flyttade en del mellan stan och landet.. men främst landet, men älskar stan med dess charm.
94. Har du utländska föräldrar? Mamma är från Nyland utanför Bollsta...räknas det?
95. Gillar du att laga mat? Ja det gör jag verkligen, främst att testa på nya maträtter då och då.
96. Märkeskläder eller secondhand? Inget egentligen... men har handlat lite från Tradera, och har inte riktigt kroppen ännu för att köpa nåt nytt känns det som, fast snart ;-)
97. Är du sexuellt frustrerad? JA!!! det märks inte va?? :-D
99. Vem är snällast just nu? Dagispersonalen, trots att jag drygt stannar kvar och surrar så har dom gott tålamod, vilket jag är tacksam för. Ni är underbara.
100. Har du ont nånstans: Ja i min rygg och i mina axlar har jag fått lite problem med, har ingen som vill hjälpa mig och massera den heller. Ska försöka att träna bort det efter jobbet denna vecka.

Inga kommentarer: