tisdag 2 juni 2009

God morgon,..

Eller förmiddag, eller... ja ni väljer själva.
Hur är det?
Här är det tröttsamt, slutade tidigare från jobbet igår. Ingen förstod varför dom satt halv 10 på mig, men men.

Nu ligger dottern och sover, för hur länge? don't know, tydligen var det så nämligen att eftersom jag glömt bort att avställa larmet på phonen igår kväll då jag kom hem (har larm vanligtvis varje morgon utom torsdagar) plus att jag råkat stoppa in öronpropparna lite väl långt in i öronen så hörde jag mitt larm lite för sent.. dvs att så långt in i melodin har jag aldrig hört förut. T klev upp och började göra sig klar för jobbet( han äter sällan frukost tyvärr)..jag drog ur ena proppen och låg och lyssna..ja såklart, då hade ju dottern vaknat utav mitt larm såklart. Så upp 7.. sen var hon astrött hela tiden, så efter frukosten så låg vi på madrassen (ingen soffa som kommit än *morr*) och såg på barnkanalen och lyssnade på Mix. Härligt ljudlig blandning. Vill alltid lyssna vid kvart i 9 för då är det "Vinn Adams pengar"..alltid kul att lyssna på folk som verkligen inte kan klå han. Han är för bra, eller så kanske dom han möter är för dålig? Who knows.
Hur som helst...nu har jag precis tagit på mig jobb v 33 också, var bestämt till v32 först men det är ju pengar :-D
Kan dock inte torsdagen och fredagen, för det är sista dagarna för dottern på dagiset, sen på måndagen efter skolas hon in på nya. Tiden går så fort, så jag känner lite flyttångest. :-)

Idag går 5 Tradera-auktioner ut. 2 är ännu inte aktiverade med bud ännu, men det kommer väl då det börjar närma sig slut-tiden, brukar vara så.
Jag hjälpte T att föra över bilder och MP4:as till datorn igår kväll då jag kom hem. Jag tog initiativet eftersom hans nya (dessutom) telefon var så seg tyckte jag, det visade sig att han hade 145 (!!!) bilder och över 2 filmklipp, tack och lov var det lättrensat eftersom en del bilder har jag mms:at honom så de fanns redan på datorn, och de flesta filmer följde ju med telefonen då han köpt den, filmer som egentligen bara visar att telefonen har så många färger och pixlar typ.

Jag är så sugen på att köpa en digitalkamera med minst 10 mpix. Nu börjar jag känna att det vore skönt att slippa ha med sig mobilen överallt. Bara jag och min kamera typ... tolka rätt :-)

Nä nu ska jag lägga upp en film på Youtube, sen lägga in den här, måste visa min underbara dotters minspel i början av filmen.

Kram

1 kommentar:

Anna sa...

Då kan du förstå att när jag jobbar till 23.30 (är hemma kring 23.50) att jag är trött 7.00 när jag måste kliva upp med Ebba.. jag orkar ibland inte ens öppna ögonen :(