måndag 1 juni 2009

Less på grannar

Jag har tidigare märkt av ungar som ringt på dörren och frågat efter Mohammad, vi har hänvisat dom till dörren mitt över, sen har jag märkt av hur folk går och rycker i handtaget, men igår var knäppaste på länge, jag känner mig inte som en rasist, men ibland kan inte vissa svordomar hålla sig tillbaka i mina tankar.
Igår stod jag och bakade morsdagstårta, men hade glömt bort att mjölet var slut, så T tog med sig dottern ner till grannarna under och skulle fråga om vi kunde få låna utav dom.
Sagt och gjort, dom försvinner och jag njuter av tystnaden :-D
När jag står i köket så hör jag hur dörren öppnar sig, så jag tänkte väl att det var dom som kom tillbaka, men då dom aldrig kom in i köket så vart jag fundersam, plötsligt hör jag röster, dock inte svensktalande utan.. ja jag vet inte vad det är för språk som dom pratar med varandra på. Skyndar mig och tittar ut i hallen och märker att 2 ungar (vad kan dom vara 8-10år?) är på väg över till dörren mitt över, när dom märker att jag uppmärksammat den för mig ofrivilligt öppna dörren så vänder dom om och en utav dom säger "Ursäkta" på dålig svenska. Jag stirra surt på dom samtidigt som jag tar bestämda steg mot dörren för att dra igen den inför dom.

Jag vill inte vara rasistisk, men ska det vara så jävla svårt att läsa på dörren vem som bor där? Dessutom så öppnar man inte dörren bara sådär, man ringer på först, jävla ungar. Ursäkta nu, men jag blir så förbannad när dom håller på.

Inga kommentarer: