torsdag 4 juni 2009

Hon får mat!


Jo jag lovar, hon får mat.
En utslagen feberbrutta på madrassen. Ser ut som barnen i U-länderna. men hon får mat, och får höra eviga tjat från allt och alla om smör i maten, mycket grädde och såser, mjölk vid samtliga tidpunkter...bla bla bla.
Vad tror ni egentligen? Tror ni man är så dum att jag svälter mitt eget barn? Nej tack.
Skulle svälta mig själv för jag har så det räcker och blir över, av mig får hon gärna ta av. Men hon äter ju grymt bra (dock inte idag då hon haft feber nästan hela dagen, men dricker mycket vatten gör hon)... men hon ÄR jäkligt aktiv. När hon är lagd för natten och det är en dag som hon varit hemma från dagis på, så är jag helt slut.
Men vad ska man göra för att hon ska nån gång komma över 10kg's sträcket? Nu är hon nere på 9185 gr igen....hon får sina mellanmål (dock inte idag då hon knappt ville äta alls).

Har ni nåt bra tips förutom det som står längre upp i inlägget får gärna skriva dom.

1 kommentar:

Anna sa...

jadu jag har nog inga bra tips.. men vi ger 6 mål mat om dagen..

frukost: 1½ dl 12 mån gröt (hon gillar fortfarande inte vanlig gröt)

mellanmål: en hel banan

lunch: en stor portion mat (hon äter typ lika mkt som min mamma :D)

mellanmål: en frukt eller en macka och lite fil.

middag: som lunchen fast inte lika mkt mat.

kvällsmål: samma som frukost.. gröt.. hon har ju slutat käka välling.

Och hon växer och mår jättebra. hon är väldigt aktiva.. aldrig still en sekund.. nu har vi inte varit på bvc på 4 månader men jag skulle tippa på att hon är 84 cm lång och väger 12 kg..

innan hon åt mat, alltså när hon åt ersättning så kräktes hon ju jämt å ständigt å låg långt under alla kurvor.. men sen hon började få mat är hon ett riktigt matmonster å käkar allt.. för mig är det helt normalt att ett barn äter allt den ser.. men jag har fått höra på öf att det inte är så vanligt. så jag får nog bara tacka för det..

jag hoppas att emilia börjar gå upp bättre i vikt.. det är aldrig kul att vara orolig :(