fredag 12 juni 2009

Fredag

God förmiddag allihopa. Är på jobbet just nu. Äntligen rast efter en stressig morgon. Ska fixa in vägningslistan senare då jag är hemma, vägde mig i morse, 86,9kg, vilket betyder att jag snart har gått ner 10kg sedan februari och snart 20kg sedan förlossningen. Har inte hunnit motionera nånting den här veckan. Haft fullt upp på att jobba och sen dottern efter det. Men är ledig i helgen så kanske man ska passa på då och ta en broarna runt? Trist att gå själv bara. Det dottern säger förstår man ju sig inte på än och grannen under gillar inte sååå långa promenader, susanne har farit till fjälls med familjen och blir där hela sommaren. Får se om man får chans att åka upp och träffa dom då vi ska till våran stuga. Vissa bekantskaper ångrar man ju, så är det ibland, där man alltid är den som hör av sig, utan att den andre ens kan vara minsta spontan. Alltid faller jag in i det träsket, klart jag inte vill vara för på, men vad gör man då den andre aldrig hör av sig? Det är väl aldrig fel med en kopp kaffe och lite surr? En promenad då? Därför har jag blivit dålig på att höra av mig till de vänner som faktiskt ringer så som Jenny tex. Egentligen gillar jag inte att prata i telefonen, utan ringer enbart för att visa att jag också kan vara vuxen och använda telefonen i dess rätta syfte. Men att skicka ett mess går ju så mycket fortare, och sen så får man ut det man vill så är det klart sen. Bara nät så enkelt som: hur mår du? Enkelt och bra. Nä nu ska jag arbeta vidare. Jo fick veta av chefen nu att jag har fått lägsta lön, men fick höra att om jag fixar kopior på anställningar som jag haft och ger till henne så kan hon fixa det där retroaktivt. För jag vill inte bli lurad på lönen som i Härnösand. Och det förstod hon. På återseende. Kram

1 kommentar:

Anna sa...

härligt att det har gått så mkt neråt :)

jag har oxå snart tappat 20 kg, 18 kg om man ska vara precis.. känns underbart :) jag vägde nästan 3 siffrigt innan förlossningen.