söndag 7 juni 2009

Jo jag vet

Jo jag vet vad jag skrev tidigare, men det jag egentligen vill skriva om det kan jag inte skriva om, jag vill bara skrika.. så jobbigt är det.

Nu sitter jag hemma, T har åkt på jobbet och ikväll vankas det lugn och ro i soffan (efter dotterns läggning såklart) och jordgubbar. Köpte idag på coop. Tänk att jag måste lära mig att läsa.
Då jag gick in på coop så såg jag jordgubbsskylten; 29.90 för en liter, perfekt tänkte jag, då jag kommer ut ur butiken så har jag tagit ut pengar så jag kan betala kontant, står och väljer och hittar en låda som verkar fin. "40kr säger då hon bakom disken".
Då jag ger henne 50lappen så kollar jag diskret ner och ser då att dom har 2 olika sorters jordgubbar, det vanliga från Finnerödja och sedan nåt tyskt i plastlåda. Men kunde se att jag gjort rätt val i alla fall.

Idag har man traskat en hel del i trappor, har fått arbetat med en människa man sent kommer glömma, och det tragiska är ju att jag alltid brukar komma så bra överrens med de jag jobbar med, främst unga tjejer, vi brukar hitta varandra tycker jag så att säga, men denna människa var nåt i hästväg. Hon var så arrogant och nonchalant. Usch, jag hoppas jag inte behöver arbeta med henne så himla mycket ändå i sommar.

Sitter här vid datorn och känner doften av handsprit, en hemtjänst-tjej's bästa vän. Jisses, handsprit och sedan då det torkat så blir det handkräm, blir så lätt torr och vill inte förstör mer än vad det redan är.

Jo måste lägga in bilder.. första bilden är på nya soffan som är superskön, nya vardagsrumsborden och mattan.

Den andra bilden är på Emilia då vi hade fått kommit in på ett rum på akuten efter 4 timmars väntan!!!

Tredje bilden är då Emilia får åka bil med pappa sin, hade hoppats på en bild där hon håller i ratten, men hon var mer intresserad utav handspriten dock.

Fjärde bilden är på mig tagen i morse i en hiss. Ganska trött, men det är inge ovanligt.

Den femte bilden är på dottern då vi febrilt försökte få ett urinprov ifrån henne som dom på sjukvårdsupplysningen sagt att vi skulle ta med (som akuten inte ens varken frågade efter eller behövde)..2 timmar åt fanders. Men göra stora A det gjorde hon minsann :-D.

Sista bilden är... ja det var inte min idé. Efter stora A så tyckte T att hon skulle få sitta i den sk korv-pannan då pottan behövdes rengöras. Stackars barn :-D

Inga kommentarer: