onsdag 10 juni 2009

En snodd lista ;-)

Nämn något som gjorde dig glad igår: L P D

Vad gjorde du kl 08 imorse: Då arbetade jag för fullt.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Kopierade denna grej från A på bdb.

Det sista du sa högt: "Har mamma fixat en ny mus!!??"

Det senaste någon sa till dig: "Tack så mycket"

Vad har du druckit idag: Alldeles för lite vatten.

Vad var det senaste du åt: Ehh... goo-pölsa med en potatis och lingonsylt till lunch.

Vad var det senaste du köpte: Pölsan.

Vad är det för färg på din ytterdörr: White.

Vad är det för väder hos dig nu:

Godaste glassmaken: Jag har börjar gilla glass med jordgubbssmak. Men melon är en stor favorit.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut( ett ord jag inte blir av med...använder det för ofta har jag märkt).

Sover du tungt: Använder öronproppar så har jag somnat så sover jag väldigt tungt.

Drömmer du mardrömmar: Titt som tätt, men pratar mest i sömnen.

Trivs du med ditt jobb: Jo det gör jag.

Favoritklädsel: Kjol (daah) - luftigt och bra :-D, tunikor, t-shirt etc.

Favoritlåt just nu:

Vad ser du om du tittar till höger: En grön gardin.

Vad gör dig glad just nu: Emilia, kommer alltid vara hon som får mig glad så länge det känns såhär.

Vad ska du göra härnäst: Kanske laga en sen middag :-$

Höger- eller vänsterhänt: Jag är högerhänt.

Humör just nu: Drömande.

Favoritgodis: Hmm.. äter inte så ofta det(tuggar tuggummi istället).. men allt går.. men mest mörk choklad om man ska få mig på fall *haha*.

Kläder just nu: Shorts och en ... "tydlig" blus.

Sommarplaner:
It's been a hard day's night, and I been working like a dog.

Hur många kuddar sover du med: 4 men använder 2.

Spelar du något instrument: Navelpolka.

Morgon- eller nattmänniska: Var morgonmänniska innan jag fick barn, nu är man nattuggla :-$

Vad är viktigast för dig: Att min dotter mår bra, och lever ett bra liv, att mina vänner (som jag inte träffar så ofta) lever ett bra liv och blir bra behandlade utav de sina.

Är du kittlig: Nja.. jag var jätte-kittlig förut, men nu är jag mest kittlig över magen bara.

Snarkar du: Nej men jag surrar en del i sömnen ibland.

Stjärntecken: Skytten.

Äckligaste insekten: Likmaskar.

Längtar du mest efter just nu: Närhet.

Vem behöver du mest just nu: *piiiiiiiiiiiip*

Brukar du skratta för dig själv? jajjemän det gör jag.

Är du allergisk mot något: Ja.... tyngdlagen och hårda ord.

När blev du fotad senast: Oj...är gärna bakom kameran med tanke på kroppsformen...men den 7/6.

Sysslar du med någon idrott: 110 meter blogg.

Nästa mål i ditt liv: Räknade ut på: http://www.kalkyleramera.se/ att jag skulle blir miljonär då jag är 29 år, om 4 år alltså, så jag har det som mål då ;-)
Men faktiskt så har jag som mål att gå ner i vikt främst. Har gått ner 20 kg sedan förlossningen, och mer ska det bli så att man kan få tillbaka självförtroendet.

1 kommentar:

Anna sa...

Skönt att se att det är fler som sover med öronproppar. Så skönt att plugga i den och stänga ute alla störande ljud. Sover själ alltid med öronproppar, numera med apotekets rosa öronproppar av vax. Hur sköna som helst och så dämpar de bra också.