torsdag 25 juni 2009

Sol-torsdag

Torsdag idag.. tränat i stort sett hela tiden känns det som.
Först så lämnade jag tösen på dagis, lite struligt där nu tycker jag, men det går ju.
Sen iväg och träna, och då jag kom ut till bilen så hade jag varit där i lite mer än 2 timmar, men skönt var det, men det känns som om jag kommer ångra det i morgon bitti :-P
Nu sitter jag hemma, har precis ätit lunch, och ska idag hämta tösen cyklandes. Måste bli så då jag upptäckte när jag åkte ifrån Iksu Spa att bilen lät som en traktor, jisses..så jag tar nog cykeln till dagis, vill inte skämmas, för den drar återigen blickarna till sig. Dock inte på det braiga sättet.

I kväll ska jag promenera...vill du följa med?
Brukar vara ute i minst 2 timmar, och det är så skönt så. Och idag är det så äckligt soligt så då hoppas jag att det hinner svalna en del tills jag ska promenera.

Fasiken har inte hunnit inhandlat nån solhatt heller, hade ju en men vet ju inte vart den tagit vägen :-(

Jo i förrgår had ejag köpt slingmedel för jag ville göra nått med mitt hår och tänkte att nu jäklar. Sagt och gjort så igår så frågar jag T om han skulle kunna hjälpa mig med det..han blir tveksam och säger direkt "Men jag kan inte sånt". Han är som vanligt, innan han ens försökt så ger han upp, samma sak gäller då han letar efter nånting, är det inte mitt framför ögonen så hittar han det inte. Så då fick han vara min assistent. Gissa hur det gick?
Ja... i denna slingförpackning av ett väldigt välkänt märke så ingick det inte någon sling-hätta. Så man får köra för hand och folia in det tydligen.
Efter ca 25 minuter får jag tillslut tuppjuck eftersom T var inte samarbetsvillig på vissa punkter så jag sliter ur det ur håret, sköljer ur det och sitter sedan arg som ett bi inne i datarummet och snackar med syrran.

När sedan håret har torkat så ser jag olyckan... fläcktyfus. Jag kommer inte på nåt annat ord, då jag sett så mycket på Emil där dom tror att tyfus finns.
Det syns ju också oavsett hur jag har håret som...och klippa av allt hår är inget alternativ så jag måste köpa hårfärgningsmedel och färga hela håret... så det ska jag fixa idag..inköp under promenaden.

Ser inte fram emot denna helg alls, jobbhelg.. delat pass...10 timmar på lördan och 6 på söndan...timmar alltså ;-)

Nä det är väl bäst att man går och gör sig i ordning, men vet ni... jag vet ju vad jag väger..eller egentligen inte,....vägde mig i onsdags... men nu så tror jag att jag har gått upp, och det beror denna gång på musklerna. Jag äter inte mer än vad jag brukar, snarare tvärtom. Så det är inte fett :-D
Däremot har jag dessutom tappat 2 cm i midjan, och det känns på min favoritkjol...(jo dom på dagis kan ju inte tro att jag har nåt annat plagg än den kjolen, tro mig det har jag, men den är så jäkla skön bara, går inte runt med den hemma).
Jag tror jag får börja använda skärp till den nu.

Usch satt 45 minuter på cykeln idag..det lär defenitivt kännas sedan...

Ta hand om er idag.

kram

1 kommentar:

Anna sa...

16 timmar är väl inte så farligt ;)

Jag tog på mig extra imorron (fredag) och på måndag.. så jag jobbar 9 timmar, 10½, 10½ och 9... med en halvtimme lunch mitt i.. inga andra raster.. det känns tungt..