lördag 13 juni 2009

Snart kommer hon

Birgit ska ju komma upp idag (T's plastmamma) med sin nya karl. Än har dom inte hört av sig, men det dröjer väl inte länge, hoppas dom har med sig Billy, länge sen man såg honom också.
Vi har städat (=Läs T har städat) hela förmiddan, och jag har strukit alla barnkläder och handdukar och lakarn så man får undan det, tar ju sån plats.
Efter 22 igår kväll vart jag nerbjuden till grannen under på fika, hennes karl var på jobbfest så hon ville ha sällskap.

Sen med lite hjälp av Björn (att jag inte tänkte på det) så ska jag till hösten då tatuera in Emilias namn och såklart det jag älskar efter henne...giraffer såklart. Giraffen blir i sånna fall bak på skuldran/ryggen. Så nu ska jag så smått börja leta efter en fin giraff att ha bak på. Vet inte om jagska våga i färg, färg måste man ju fylla i lite oftare än om man tatuerar in svart/grått. Hmm får fundera på det, ska snacka lite med Björn och se vad han tycker, för han har faktiskt väldigt bra tips och smak.

Nä nu ska jag hoppa in i duschen.

Arbetsintervjun igår gick okej, men i natt drömde jag konstigt så i morse så kände jag mig osäker, kommer jag klara detta?

Fick veta igår utav chefen att jag fått lägsta lön, men att hon sa det att om jag skickar in till henne de papper (anställningsbesvis) som jag har där hon får se hur många år jag faktiskt jobbat så skulle hon fixa till lönen retroaktivt, jag sa till henne att jag inte ville bli lurad som i Härnösand, och det förstod hon absolut, jag är ju ändå undersköterska, och har rätt till den sortens lön som gäller då inom hemtjänsten. Men så jäkla kul med en chef som inte ser saker som en omöjlighet, utan som är positiv och väldigt hjälpsam. Flera sånna borde finnas.

Nej som sagt..in i duschen var det.

Jo förresten, bakade 70 bullar igår, stora vart dom, så grannen under fick 20 st utav mig, tyckte att det kan vara skönt för dom att slippa baka då sonen inte varit så kry förrän nu.

Älskar att baka och att ge bort, uppskattas alltid på ett eller annat sätt..

ha en bra lördag, det ska vi ha.

Kram

Inga kommentarer: