torsdag 1 oktober 2009

Gillar att ge det där lilla extra

Tror jag måste skaffa blogg via mobilen ordentligt, har en del bilder som jag vill lägga ut men det blir så omständigt om ja är tex på jobbet eller i övrigt då bilderna jämt ska laddas över på en dator. Hmm ska spana.

Sent ikväll ska en kille komma och kolla på barnvagnen som är ute till försäljning. Hoppas han tar den.

Ska putsa fönstren åt en farbror i morgon förmiddag. Jag lovade han i tisdags. Tycker som om att ge dom det lilla extra.
För er som inte har koll på hemtjänst och vad det innebär så är det som så att även om dom är berättigade till hemtjänst och städ då så ingår inte fönsterputs, det måste dom ansöka om..alltså ansöka om mer tid vid tex städ då så att dom kan få fönsterputs.
Denna farbror är inte berättigad till det men jag vill göra det för honom ändå.

Bara nu under våren så rensade jag ur frysen hos en tant på min fritid. Tycker om att hjälpa. Och det uppskattas ju också... alltid så roligt att se dom så glada.
Kan bara röra sig om småsaker också, huvudsaken är att man titt som tätt ger dom det lilla extra.

Jag vet att jag är tragisk, har faktiskt skrattat åt det idag, men började som sagt gråta efter gårdagens Fråga Olle dokumentär. Dokumentären var ju bra, dock tyckte jag att journalisten eller vad man ska kalla hon som ställde en massa frågor och skulle få testa på hur man fick en orgasm bara genom att andas tog det hela så oseriöst. Nä henne gillade jag inte alls, men det är skönt att slippa sliskiga Martin Björk. Go Olle!

I morrn så hoppas jag på bra väder, har en sån bra tur ju och ska jag dessutom putsa fönstren hos farbrorn på Umedalen så är det mer positivt om det är soligt.
Ikväll ska jag dels se på Lyxfällan såklart och dels packa.
Men jag har inte bestämt mig än om jag ska åka till Härnösand eller ej. Det kommer i morgon då jag har slutat jobba kl 15, inte förrän då vet jag hur det blir.

Idag var det i alla fall nåt roligt som fick mig att må bra...min dotter satt i bilen på väg hem och sa en massa ord..eller hon sa efter mig.

Så orden hon kan nu är: Jacka, mormor och morfar (finns inspelat), katt, mjau, skor, mamma, pappa, ojoj, nej (såklart), ja, oboy (peps låt), anka (kanske efter allt prat om Anna), Oscar (även det inspelat), hej, hejdå, byebye, hello.

Mitt lilltroll. Så rar och så fin.

Kom och tänka på en gång då jag beställde sallad från vår lokala pizzagubbe. Då Emilia var med så frågar han vad hon heter och så säger jag "Emilia".
-"Aaah vilket vackert namn på en sån söt tjej".
-"Vad heter du?" frågar han sen.
-"Tina" svarar jag då
-"Aaah ett ännu mycket finare namn" säger han då.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra detta så då säger jag:
-"Nja Emilia är finare, ett fint namn på en fin tjej". (vilket pucko jag är)
Då säger han:
-"Vacker dotter, vacker mamma".
Varför tänkte jag inte.. tack och lov kommer då ägaren ut med min sallad..betalar, säger hejdå och går ut..Okej det är skoj med komplimanger, men från fel håll så vet jag inte hur kul det är.

Har inte sett han där på länge nu så han kanske fått sparken? Kanske lika bra det.

Hmm.. nej just det...lyxfällan var det ja.

I morgon är det Fredag, hoppas på fredagsfräckisar då...Tittar på er..just ni, ni vet vilka ni är! :-D

Ha en bra kväll!

Kram

Inga kommentarer: