torsdag 8 oktober 2009

jag förstår inte dig

I morse gick jag med lätta steg mot busshållplatsen. Då jag har kommit till jobbet så får jag en stor sten kastad rakt i ansiktet. Sms:et kom ifrån hon som en gång i tiden har fött mig. Då jag igår hade berättat för henne att vi skulle flytta i sär så hade tydligen inte reaktionen blivit så bra. Så i morse kom detta på sms: "du ska bara veta hur pappa mår efter det hemska sms som du skicka. Jag fick ge han extra många doser nitroglycerin. Du vet hur han reagerar" här har först en stor sten släppt för att vi har gemensamt kommit fram till att detta blir bäst för oss och för Emilia framför allt. Och så kommer hon och slår en i ansiktet med en ny. Ska man leva olyckliga tillsammans? Bara för att dom gör det så tänker inte jag göra det. Jag vill må bra och känna mig lycklig. Så om pappa får en 5te infarkt så vet ni ju vems fel det är!

Inga kommentarer: