måndag 19 oktober 2009

Måndag

Det är måndagmorgon... och mitt huvud känns så tungt...

Eller nu är det ju eftermiddag.

Har jobbat idag, Så jäkla skönt det var. Och så fick jag städa tillsammans med världens roligaste David.

Det har varit ett häftigt pass på det sättet att vi städade i ett hus som byggdes 1870. Jättefint hus. Umedalen är bra mysigt ändå.

Men tänk er själva, ingen dammsugare utan man fick sopa så gott det gick, det kröp kryp längs golv och väggar som man inte visste vad det var. David fick gå till farbrorns syster som bodde i huset breve och hämta varmvatten.

Ingen toalett fanns det heller.
Efter städet så visade farbrorn sin mintgröna Valiant som stod i garaget (var varmare i garaget än i huset) *haha*. Sen så visade han också sin motorcykel som han köpte 1923. En 1922 års ... kan det ha varit en Indian? Stod det på motorcykeln i alla fall. En motorcykel med sidovagn, vars sidovagn såg ut som fronten på en skoterkälke. Så häftig.

Var efter jobbet förbi Lerstenen fastigheter. Såg inte ljust ut. De två jag var intresserad utav hade minst 1-2 personer före som skulle få titta på dom. Så mina förhoppningar är inte höga direkt.
Svedjebacken såg ju perfekt ut enligt planritningen. 2:a på 67 kvadrat. Me Want!
Jaja skit samma... otur hela veckan verkar det vara i alla fall, som den sanna optimist jag är.
Bitter är jag också idag... tror det mest beror på att saker och ting inte går min väg riktigt. Fast det förtjänar jag kanske.
Det enda som piggade upp idag var den historia jag fick utav P i natt om glasyr :-)

Nä nu ska jag baka bullar.

Kram till er!

Inga kommentarer: