söndag 18 oktober 2009

Söndagsöppet

Ja... söndagmorgon. Brukar avsky dom, men har på senare tid verkligen gillat att kliva upp då. Tänk er själva. Alldeles tyst från alla håll och kanter; syftar då på mina j**la grannar som inte lever om förrän vid 10tiden på förmiddagarna fram till 23-24 på kvällarna.

Är som vanligt alldeles för seg på morgonen på toan med diverse bestyr. Blaska av ansiktet med kallt vatten (vaknar ändå inte till), kolla ögonbrynen, kissa, i värsta fall Stora A (här är man öppen som en bok, därav rubriken), deodorera sig, borsta tänderna, kolla tänderna, munskölja munnen, mascara sig, ta på sig nåt plagg, ta en extra runda med topz, ögonskugga (mer av det nu för tiden), på med resterande plagg, kolla klockan och upptäcka att man har tid på sig, fixa till barret, kolla klockan ytterliggare och upptäcka att man är precis lika sen som alltid.
Stressa ut i köket och fixa frukost att käka i bilen, lunch med sig eller ej? jo idag vart det så. Ner med det i väskan, på med jackan, greppar nycklarna, väskan på ryggen, vantarna på händerna och då kommer det vanliga stressfenomenet...Helvete! vart är glasögonen?

När jag väl kommer utanför dörren så upptäcker jag hur underbart kallt det är, DÅ vaknar jag till. Minus 4 eller 5 i morse. Lovely!
Komma till jobbet och upptäcka att man får jobba med Cissela idag :-D Riktigt skoj.
Och innan vi går till varsin tant så uppdaterar vi oss med lite skvaller.
Kollade in i fikarummet och såg att kakorna jag bakat fortfarande stod kvar på bordet, Helena hade inte gömt undan dom i sitt skåp *insiderskämt**garv*.

Än så länge är detta den bästa söndagen på länge.
Längtar tills jag slutar och får kramas med mitt lilla troll, hon med det statiska håret.
Fast hon kramas inte gärna, hon kan pussa en med en rejäl vidöppen mun (blötkyss)..men kramas är hon inte så mycket för. Synd, men hoppas det blir annat ju större hon blir?

Kram till er alla!

Inga kommentarer: