måndag 12 oktober 2009

Min "underbara" inköpslista

Saker som jag har upptäckt att jag måste köpa till nya lägenheten, håll i er:



  1. Stekpanna + vanliga pannor

  2. Strykjärn

  3. Tallrikar + assietter

  4. Köksbord + stolar

  5. Vardagsrumsbord

  6. Säng i måtten 160x200 cm eller 140x200cm

  7. Ett täcke

  8. Tvättmaskin?

  9. Byrå till Emilia

  10. DVD

  11. Busskort

  12. Tavlor..antingen mystavlor eller djuriskt komponerade (fri tolkning)

  13. Potta till Emilia (börjar så smått bli dax)

  14. Taklampor

  15. Bokhylla av något slag där mina fina glas kan stå

  16. Mattor

  17. Tripptrappstol

  18. Kaffebryggare/kokare

  19. Tv-apparat eller soffa

  20. En ny säng till Emilia typ växasäng eller liknande (hittat på ikea som jag vill ha)

Så långt har jag hittills kommit. Lite halvjobbig lista. Dyr om inte annat.
Och då menar jag inte att man köper varje pryl ny, utan i slutändan blir det en summa i alla fall.


Lägenhetsletandet fortsätter. Har mailat många olika personer idag. Anmält mitt intresse hit och dit. Oddsen är ganska låga måste jag säga.
Men måste försöka tänka positivt i alla fall. Tur man har denna duracellkanin som får en på andra tankar. *haha*

Inga kommentarer: