måndag 26 oktober 2009

Måndag morgon

Det är måndag morgon..och mitt huvud känns så tungt...
idag är det då måndag..igen.. regnet öser ner. Det dryga med min bil är att passagerarsidan läcker in vatten, ni vet så vattnet samlas i det här sidofacket på den dörren.. får ständigt lägga i servetter som suger upp vattnet. Och dessa dagar då pappa legat inlagd så har det bara varit dåligt väder, solen har som inte lyst en enda gång, så nu är det dax att han vaknar så solen kan börja lysa, och så att det kan börja gå bättre för Modo.. inte för att jag hejjar på Modo, men pappa gör det så för hans skull tänkte jag.

I morrn är det världens bästa dag...då kommer lönen.
Satte ju för en tid sen ut en annons där jag söker en lägenhet, 2:a eller 3:a. Maxhyra på 6000kr. Fick mail idag om en 4:a i Röbäck, där hyran gick på nästan 6800kr.
Ibland undrar jag om folk ens läser min annons över huvud taget, eller ser dom bara att jag söker, och så mailar dom?

Skitväder ute är det i alla fall.

Gav min dottern en lite timeout i resesängen.. det har dunkat hittills att hon somnat där, men inte idag. Inte idag då jag har som mest att göra. Lovely.

I morrn så åker jag hem mot Umeå igen. Åker hem med blandade känslor och klump i magen.
Sedan jobbar jag torsdag och fredag. Och i helgen.. ja i helgen har jag ingen aning vad jag ska göra.
Den som lever får se.

kram till er!

Inga kommentarer: