lördag 10 oktober 2009

Trött som en gnu

Jo idag så slutade jag jobba kl 12. Sedan då Emilias pappa kom med henne till jobbet så tog vi en promenad Emilia och jag med Cissela. Vi gick i säkert en och en halv timma och pratade hela tiden, det var så roligt och befriande.


Emilia sov ingenting som jag dock trodde att hon skulle göra. Efter promenaden med henne runt Umedalen så tog Emilia och jag bussen till Carlshem (dålig planering) så jag fick traska hem till Tomtebo, var lite skeptisk för jag trodde inte att hon skulle hålla humöret tills vi kom hem, men där hade jag fel.


Då det var ca 5-8 minuter hem så såg det ut så här:



Sen då vi kom hem så drog jag av henne kläderna (de som gick) och drog in vagnen i sovrummet hennes och lät henne fortsätta sova, själv så la jag mig i sängen min och hade laptopen framför mig, men grejen var bara den att jag tydligen var astrött också så jag höll på att somna halvliggandes med handen på musen...(muspekaren så klart..vad tänkte du för snuskiga tankar ;-)

Men det varade inte så länge för hon vaknade såklart. Sen efter att hon had ekäkat så fick jag städmani så nu är spisen rengjord totalt... har sprayat i ugnen så det får jag ta hand om i morrn. Har även fläkten kvar så den får jag köra i diskmaskinen i morrn.

I morrn är det arbete som gäller igen, dock bara till 12 som skönt är.

Fick ett jättegulligt sms idag.. ja eller 2 ;-) en på förmiddan och en på kvällen. Kände inte igen numret på det jag fick sms av på kvällen, men det var från min supergulliga kollega Pia. Hon skrev bla: " Var modig och stark och kom ihåg att du är viktig! Kram Pia".

Vi har fått sådan grym respekt för varandra. Vi började sommaren med att smått bråka, men sen vart vi som bra vänner. Hon har varit ett otroligt stöd för mig under en längre tid. Hon har varit den som kommit fram till mig då hon sett på mig att jag varit nedstämd och helt sonika kramat om mig. Hon om någon har som sett att en kram är det som jag har behövt då. Och då kramas vi och så blir jag glad igen. Hon är underbar.

Tragiskt att sitta vid datorn på en lördag.. men har inga jag känner här uppe plus att jag börjar 7 i morrn bitti så det blir en date med bussen i morrn.

Vill bara säga att jag hade toktrevligt igår, trots att jag vart lite låg framåt sena kvällen. Hoppas inte det förstörde nånting... men ska försöka trycka i mig lite lyckopiller nästa gång *fniss*

Nä nu ska jag ta och njuta av tystnaden..eller njuta.. ska slå på lite mysig musik och bara fixa lite med datorn. Vissa saker är ännu oklara, men det ska nog gå till sig.

Inga kommentarer: