måndag 12 oktober 2009

kontrakt och honung

Sitter och skriver på en lista över alla saker i hemmet. Saker som vi ska kryssa för som antingen tillhör den personen eller som man kan komma överrens att få ta.
Listan görs för att det inte ska bli några som helst missförstånd sinsimellan (stavas det så?..för trött för att tänka) vid flytt.
Är inte klar än och klockan slog precis över till 24.00. Ska upp och jobba så..jag kan inte fortsätta skriva något mer ikväll.
Sen ska det nog också skrivas ett kontrakt som vi båda skriver på så att vi verkligen följer listan och inte kan fuska med den så att säga, för bådas skull, inte för att jag tror att någon utav oss kommer göra det, men det är ändå en säkerhet.
Var nära att få titta på en lägenhet på Carlshem. Superfin var den. Tydligen hade någon redan tackat ja till den men inget kontrakt var skrivet än, och om den personen skulle backa ur så skulle han höra av sig. Vore grymt bra för promenadvägen därifrån mot Emilias dagis är i stort sett raka vägen genom en liten skogsbit bara. Perfekt.
Men men, hur tur har man då? Tror knappast att personen kommer backa ur. Sån tur har man bara inte.

Nä nu måste jag sova.. sen i morrn bitti så ska jag packa och ha med mig grejor som ska förgylla min dag så som honung, vattenflaska som ständigt ska vara påfylld med kokande vatten, Nässpray och näsdukar. What a lovely day ;-)

Måste nog ta en tur på Expo snart. Älskar den butiken, dom har så mycket fint. Jäkla Byåkersfolket som fick mig att åka dit *fniss*.
Just ja.. flyttlådor/bananlådor måste jag fixa också.
Och mitt i allt så vill jag mer än gärna gå på bio. Så mycket jag vill se innan de kommer på dvd. Typ som filmen Up. Vill verkligen se den.

Skit.. jag kom på att jag måste duscha i morrn bitti också... dålig planering av mig. Ja då måste jag logga ur nu.

Kram och god natt Sverige!

4 kommentarer:

Zandra sa...

Vilken pärs du får gå igenom nu. förstår att det är många tankar som snurrar, mkt som ska göras & beslutas om. Men det kommer gå galant, detta fixar du! Sänder en bamseKRAM till dig!

Ab sa...

Jaha, då fick man för det oxå hehehe. Nä men d är en mycket trevlig butik :) säg till om du behöver hjälp vid flytt.. Då måste man ju passa på att åka till expo när
man ändå är i Umeå ;) ha en bra dag!

Anna "byåkersfolket" sa...

Jaha, då fick man för det oxå hehehe. Nä men d är en mycket trevlig butik :) säg till om du behöver hjälp vid flytt.. Då måste man ju passa på att åka till expo när
man ändå är i Umeå ;) ha en bra dag!

Anna sa...

Banankartonger kan jag spara om du vill.. sambon är ju fruktansvarig på ICA i sävar :)