onsdag 11 mars 2009

Dagen

Denna har jag vunnit idag på Tradera. Emilias nya vårmössa. Ålder 1-2 år, så hon kanske kan ha denna till hösten med. Sköna färger, och inte i rosa :-)
Det var ganska skönt på kalaset, inte så mycket i rosa, ganska mycket rött och faktiskt några blåa plagg också :-O

Jag älskar rosa, men det finns ju gränser. Det får inte bli för mycket.

Idag har varit en lugn dag, blir sjukhusapoteket imorrn istället. Vart tvungen att bada dottern och sen så däckade jag på soffan så det vart inget idag. Jag somna sittandes, då är man lite trött.
Dagis idag gick kanon. Fast det märktes att hon var trött efter sprutorna igår.
Hon fick ju en spruta i varje ben. Denna gång gav vi henne en gul legobit som hon kunde hålla i medans jag höll i det ben som skulle stickas i. Första sprutan så vart det ingen reaktion alls. Hon såg allting men ryckte inte till eller så. Andra sprutan som är pnemnukock-sprutan så var hon stilla då hon stack in sprutan, men då hon började trycka in medlet i låret så började hon gråta. Bvc-sköterskan var väldigt snabb, så den var snabbt ute ur låret så att säga. Så då var det bara att få Emilia att tänka på annat, så hon lugnade sig väldigt fort :-) Bästa omgången nånsin.
Hon gjorde även vissa tester, som man gör vid 12 månader. Hon kunde klappa händerna, hon gick längs med möbler, hon kan säga nåt ord och reagerar på flera ord.
Så allt var bra. Hade fel dock gällande längden, jag trodde att hon skulle vara 77 lång, men ack va fel man kan ha..75,3 var hon bara. 75 var hon mätningen innan. Men vikten hade hon ökat fint med, 8790gr vägde hon nu. Jätte-bra, hennes matlust har börjat öka nu efter magsjukan som hon hade för 2 veckor sen.

Idag fick hon korvmacka till frukost. Enligt Riitta hade hon blivit alldeles galen då dom hade satt henne vid bordet för då visste hon vad som var på gång. Hon ville ha mackan på en gång, helst igår så att säga :-D
Äter jättebra och det är ju kul.
Sen så är det kul att jag är yngst bland föräldrarna. Märks att många är äldre, har fasta jobb eller yrken som tar typ 10 terminer att plugga till. Jag lever här och nu och vill ha många barn, vill liksom inte vara gammal då jag får mitt första barn.
Just nu känner sig inte kroppen så fräsch. Men ryggen säger ifrån lite har jag märkt. Jag lyssnar väl inte direkt på kroppen i alla lägen.

Nä nu börjar Grey's

Puss och kram

Inga kommentarer: