söndag 8 mars 2009

Kalaset

Nu sitter jag och mumsar på första och sista tårtbiten. Ville synda idag, har liksom inte syndat annars i veckan.
Nu är det äntligen lugnt och tyst. Sambon jobbar, Emilia är lagd, fast tyst är hon inte, men hon somnar snart. Har läst en bok för henne så jag hoppas hon somnar.
Ja idag var det kalas.
Upp 8 och började göra tårtorna. Linnea vaknade till vid 9 tror jag, fast med tanke på hur mycket jag använda elvispen så är det nog inte så konstigt. :-D
Allt var stressigt, tur att sambon och Linnea kunde tolerera att jag var stressad :-S
Vid strax innan 11 så tog jag och Emilia ett bad för att jag behövde duscha och hon bada, så det var bara att köra på liksom.
Vid 12 började alla ramla in, och alla som skulle hit från Härnösand och även Umeå körde fel :-D
Jaja så går det.. men oj vad folk. 20 st sammanlagt inkl barn :-D
Vi började med fika, fick beröm för mitt bakande. Allt var bakat, inget köpt, bakade sockerfritt och ej sockerfritt... sedan var det dax för tårtorna. En vanlig tårta och en kladdkaka. Jag vet inte vart minnet är, men berättar mer längre ner.
Tårtorna gick åt förutom kladdkakan som det vart lite kvar på, men det kan man ju frysa in.

Sen var det dax för presentöppning, och det är ju det bästa med att vara förälder och barnet så litet, man får ju liksom öppna allt :-)
Hon är ännu inte i en sådan ålder att hon förstår vad dom där paketen är bra för typ.
Massor fick hon, allt är noterat och ska föras in i babyalbumet.
Sedan då de flesta gått så var det dax för matlagning, Tacos bjöds det på.
Och Linnea är en räddare i nöden. Hon är så hjälpsam och .. ja du är en ängel helt enkelt, men det vet du redan ;-)
Sedan vid 16tiden hade de flesta gått... Emilia hade vart grinig exakt hela dagen typ.,men på kvällen vart hon glad, sambon har åkt och jobba och jag hade masserat magen, den är inge vidare på henne., men har fått lite tips utav syrran så här ska testas, Men det lär väl gå, sen har hon kommit in i en period som tydligen är väldigt vanligt oberoende på om barnet går på dagis eller ej, saknade av föräldrar och rädd att bli lämnad, så det brottas vi med just nu.
Men dagen har varit väldigt bra, hennes kille kom ju, Erik :-D Så söta ihop dom var då. Glada och så.
Imorrn väntar en ny vecka, inskolning på dagis mellan 8 och 9.30 denna vecka, men tror det blir bättre jämtemot hennes vilotid på dagen.

Oj så mycket som hänt i helgen.
Igår kväll vart det såklart schlager. Vart väl otippade artister som gick vidare, eller Sarah visste man ju för den låten är ju underbar, men Caroline Af Ugglas??? Hallå?
Jag gillar henne, men inte musiken. Jaja ingen risk att hon skickas vidare till utlandet.

Nästa helg då jäklar :-D

Lägger in lite bilder av dagen som får beskriva det hela på nåt sätt.

Inga kommentarer: