tisdag 17 mars 2009

En sån dag

Idag var det tisdag. Världens bästa dag. Desperate Houswives-Tisdag. Jag vet i och för sig redan hur det går i serien, men det är alltid trevligt att få se med svensk text istället för Fransk.

Sitter nu och bloggar och försöker komma in på dumma msn. Har uppdaterat till en ny version av msn, men det vill inte. Kanske måste starta om datorn som vanligt, men kan inte minnas att man måste göra det förut.

Jaja det visar sig väl.

Emilia är på dagis nu. Var så kul då jag kom med henne i morse. Satt och klädde av henne och hade fullt sjå för hon ville ju bara i väg. Hann knappt ställa henne på golvet förrän hon var inne. Hon är så snabb, det tyckte Riitta också. Hon ville verkligen dit och det är så kul. Hängde upp overallen och gick in i lokalen..Oj va mycket barn. Inskolning andra veckan för den gruppen. Blir väl mellan 12 och 15 barn. Tog upp henne och pussade på henne och sa hej då. Men den här gången hade hon minsann inte tid att vinka hej då... mot leksakerna :-D

Ska bli spännande att hämta henne sen för imorse i all hast så glömde vi katten som hon brukar sova med.. fast det borde ha gått bra för hon brukar inte bry sig om den hemma. Men vi får se. Ska hämta henne om 1 timma och 45 minuter.

Riitta berättade att hon tyckte det var så himla kul igår då dom skulle lägga Emilia för att vila i vagnen. Hon hade legat och prata och varit så glad innan hon till slut hade somnat. :-D

Nu har jag varit på en promenad runt Nydala sjön. Tog det relativt lugnt. Fick nån slags låsning i knät så jag kunde inte gå så fort. När jag nästan har gått runt hela sjön så fick jag telefonsamtal från hon på barnomsorgen. Emilia har chans på 2 dagisar. Blåkulla och Kompassen. På blåkulla ligger hon på plats 8 och dom kan ta 13 barn så hon kunde nästan lova mig med största säkerhet att hon skulle få en plats där.
Jag har inget emot Kompassen, dom har nästan byggt klart det stället. Men Blåkulla är närmare..gångavstånd, och det är kanon. Men vemodigt om vi skulle få den. Emilia trivs ju så himla bra där hon är nu, och vi trivs med personalen. Men vad gör man inte för att minska på sopparäkningen? Fast vi ska inte klaga. En familj som har sitt barn på gruppen Ru; brevid oss, dom bor i Ersmark, så dom har ju längre att åka. Men dom har också fått plats till hösten.

Spännande spännande.

Satt och funderade på klassfoto. Dom tar ju varje termin. Och såg nere på avd Nasse att dom barnen fått haft på sig Nassemundering från topp till tå :-D
Emilia går på avd Kanin.... kaninöron och en liten tofs där bak?? :-D

Nä nu ska jag hoppa in i duschen.

p.s: Anledningen till den längre promenadsträckan på 8.7 km var efter ett bråk med sambon hemma. Man fick gå av sig en del ilska :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

för mig funkar inte nya msn så jag kör på gamla.. vet ej vad som är fel.. har telia som bredband och windows xp.