måndag 9 mars 2009

Måndag


Nyhemkommen från dagis, idag fick vi åka dit och lämna henne, sen eftersom vi lämnat våra mobilnummer tidigare så kunde vi åka därifrån. Så vi åkte på teg och fikade. Så var vi också i närheten utifall att.
Och okej, jag erkänner, det känns skumt att lämna henne på dagis och åka därifrån, alltså det går ju bra och så, men det känns konstigt.
Sen märker man på vissa föräldrar att dom tror att dom är bättre än andra. Okej jag är kanske arbetslös, men jag är ingen dålig människa för det, jag kanske inte har de nyaste kläderna, men jag har en underbar dotter, en arbetande sambo, jag har tak över huvudet.
Det är bara så att vissa har oturen att inte få nåt jobb sådär på en gång, jag har inte hunnit få så många års erfarenheter. Jag är inte smal, men jag arbetar på det. Bara för att man inte är smal så betyder det inte att man är helt dum i huvudet..

Och idag då vi kom på cafét på teg för att käka frukost så satt det vanliga gubbgänget där. Alltså jag tror inte att det spelar nån roll vilken tid på dygnet man kommer dit så sitter dom där. Ingen lugn stund direkt med tanke på hur högljudd dom är.
Sen vore det en bra idé att fräscha upp det där stället. Okej att dom kör på den gamla stilen och så, det kan ju vara snyggt och mysigt, men trasiga möbler och varken fräscha golv eller väggar... plus silverfiskar på toan. Stig och Rune heter dom. Måste döpa dom till nåt. Man har lite att göra ibland.

Idag blir en lugn dag, 2 tredjedelar av familjen sover nu,...jag skulle rensa upp i Emilias garderob, men kom hit, ska kolla om det finns nå jobb på nätet. Sen måste jag försöka få tag i telefonnumret till gymnasiet som jag gick på, det har ju blivit ny lag i Umeå, att man måste ha på papper att man tagit tbc-prov. Så jag ska se om dom har nå sånna papper kvar.
Bytter gardiner idag i vardagsrummet, vart fint. Ikväll/natt jobbar sambon så jag och Emilia ska mysa, och ikväll är det även sista avsnittet utav RAW.
Vill inte missa det.


Ha en bra dag allihopa.
Kram

1 kommentar:

Lillan sa...

Strunta i dummingarna som inte tycker ni duger! För ni duger HUR BRA SOM HELST! Att vara en bra förälder mäts väl inte i hur mycket pengar man lägger på kläder och saker, eller huruvida man är smal eller tjock? Om man har jobb eller är arbetslös spelar heller ingen roll, du är fortfarande du och du är lika mycket värd ändå! Låt ingen annan få dig att tro något annat. Massa kramar