tisdag 24 mars 2009

en sån dag


Jahaja.. jag kom ju i säng vid 2 i natt, sambon kom hem från långkörning efter 5.
I morse så ringde mobillarmet kl 7. Vaknade kl 8 av att sambon knackar på axeln och säger vad klockan är. Jag kastade mig upp (enda gångerna jag kastar mig upp ur sängen) och skriker åt han "men upp då" Ut i badrummet och fixar mig i ordning, sambon fixar käk till tösen (som för en gångs skull inte vaknat mellan 6 och 7 på morgonen), och sen gick resten som på en dans. Kom lite sent men inte så farligt ändå.
Vi skulle ju ha tvättat bilen idag utvändigt och invändigt, blev det? nope, yrade runt på coop först, Expert sedan och sen på Clas Ohlson i centrum.

Jo men jag glömde att berätta därav bilden.
Vi kommer körandes på Haga området mot Ersboda efter att vi lämnat henne på dagis. Då kommer en man på cykel, jag reflekterar väl inte så mycket över det, då säger sambon: Hade han läppstift på sig?"
Jag vet inte, svarar jag, men det såg ut som han hade strumpbyxor på sig.
"jo det hade han" säger sambon.
Sambon vänder bilen och vi åker efter han, kommer till slut i kapp han och står en bit ifrån innan han cyklar förbi oss igen. Han har strumpbyxor, kjol, stövlar med klack, pälskappa, smink, läppstift, örhängen men ingen peruk, utan man såg hans gråa hår.
Jag bara undrar, varför inte gå hela vägen ut och använda sig utav peruk också? Det ser ju inte klokt ut annars.
Han syntes att han inte var i pensionsålder, men inte långt därifrån heller.
Känns dumt att skriva att vi skrattade åt han, men då han inte hade peruk på sig så märktes han kan man säga, annars hade vi nog inte lagt märke till det på samma sätt.

Kollade på Expert, fick hjälp utav en väldigt säljvillig kille där, men måste kolla upp mobilen han rekommenderade på nätet innan jag bestämmer mig.

Nu visar det sig att mobilen han rekommenderade hade fått väldigt bra recensioner. Kanske blir märkesbyte ändå.
Gud har inte haft det märket på evigheter.

Tack gode gud för Pricerunner

1 kommentar:

Fangoria sa...

Haha låter som en snygging!