fredag 13 mars 2009

Så lessamt

Tänk om man vore man, tänk vilka rättigheter man har, man behöver inte tänka på nånting annat än sig själv. Gud va underbart det skulle vara.
Jag som kvinna behöver inte vila eller så. Nej men gud vi får ju sova på nätterna så då behöver vi inte vila nånting på dagen. Vi ska ju dessutom serva männen och ta hand om både hushåll och barn.
Min sambo kom precis hem efter att ha varit med bilen på verkstaden (måste byta kamrem nu då den gått lite över 36000 mil) "jag är trött" är det första man hör då han kommer innanför dörren.
Ja men va fan är jag då? Men jag måste ändå hålla modet uppe, för vem ska annars ta hand om våran dotter? Sen vi flyttade till Tomtebo så har han blivit mer och mer egoistisk. Han går före allt, till och med före sin egen dotter på vissa plan.
Han orkade inte ens klia mig på ryggen förrän man hör "jag är så trött"

Ja men va fan, tror du att dom här påsarna under ögonen försvinner av att ständigt vara vaken och glad? Det funkar inte så. När ska du fatta?
Jag behöver väl också sova? Jag mår inte toppen, men klagar jag nånsin inför dig? Nej sanna mina ord.
Jag håller tyst och säger inte ett ord.

Trött på egoistiska karlar som inte kan ta hand om någon annan än sig själv.
Som inte förstår vad det innebär att bli förälder och familj.

1 kommentar:

Lillan sa...

Börja klaga som satan för honom du med! Reclaim din rätt att klaga kvinna!