onsdag 25 februari 2009

Äckligt inlägg + busigt barn och traderastrul.


Ja hej alla bloggläsare där ute. På bilden så kan ni se hur jag tillbringade natten mot igår(tisdag) till sent på tisdag kväll.
Jag vet inte om man ska kunna kalla det magsjuka eller matförgiftning.
På måndagen hade jag stekt upp kyckling fileér som jag skurit i bitar. då jag tyckte att det var klart så la jag det på en tallrik tillsammans med ruccolasallad.
Kl 2 den natten så mådde jag inge vidare... måste låna ett uttryck från Pernilla. Man kan säga att jag tillbad porslinsguden hur många gånger som helst..plus diarré. Värdelöst och äckligt vetande..men skyll er själv då ni läser inlägget *haha*
Tobba fick ta Emilia till ögonläkaren för tiden som vi hade där..hon var inte skelögd (tack och lov)
Men sen fick han stanna hemma resten av dagen för det gick inte.. jag låg ju bara eller sprang till toan.
Nu kommer inte jag äta kyckling på ett tag.
Så nu måste jag hitta annat som fyller ut min nya kost.

Igår fick jag i alla fall i mig en massa vatten och 2 skivor banan.
I morse fick jag i mig proviva som min snälla sambo köpt till mig igår och en hårdbrödmacka.. känns konstigt men bra.

Tobbas snälla kollega ringde iår och erbjöd att han skulle köpa nåt till mig.. men jag sa ifrån...jag fick ju knappt i mig nåt ju..tänkte heller inte på proviva då heller.

Jaja idag känns det okej i alla fall, min sambo säger såhär:" Ja idag kan du sitta i alla fall". Och det är ju rätt.

Jag har precis suttit i telefon med Traderas kundtjänst. Ändrat mail och så så att allting blir rätt.
Men de sa att det skulle ta max 10 minuter. Tro mig då jag la på så hade det gått 30 minuter. så jag satt minst 25 minuter i kö, men vad gör man inte.

Emilia såg helrolig ut igår då Tobba kom hem med henne från ögonläkaren. Dom hade ju sprutat in medel i hennes ögon som vidgar pupillerna. Och jag frågade hur det hade gått, jo sa han, läkaren tyckte att vanligtvis så brukar barn sitta och vifta med händerna och inte vara så hjälpsamma då en doktor ska titta på dom, eller undersöka nåt. Men Emilia hade bara suttit och tittat på doktorn med sina stora blå ögon och varit glad och hur hjälpsam som helst, och det tyckte doktorn var ganska ovanligt.
Min duktiga tjej :-D
Men tänk er, från att börja se på långt håll till att gå tillbaka på ruta ett, jag vet ju från då jag var barn hur äckligt det kändes då jag hade fått sånt medel i ögonen. Man såg verkligen ingenting, konturer typ. Så hon betedde sig väldigt underligt igår, det drygaste dock var då hon var helspeedad igår. Vi kände inte igen henne alls.
Igår hade vi som mest tror jag +0.2. Vi har inte haft plusgrader på flera veckor. Så det var ovant, det får gärna vara soligt men minus. Snön stannar ju längre då :-) Och nu har dom äntligen skottat också. Stor applåd till dom att de äntligen fick fingrarna ur.

Vad är det som har hänt mer då? hmm.. ja tänk er, på måndag ska vi på föräldramöte.. det måste väl ändå vara vuxenpoäng på det?
Vi ska ta med foto på Emilia och så måste vi fixa barnvakt..hmm svårt.
Upptäckte detta alldeles nyss. Tyckte att det vart lite tyst.

Inga kommentarer: