torsdag 12 februari 2009

Månadens varor!


Remi - Min sambos.. ja last.

Marabou med smak av lakrits, min sambo där igen.

Varmkorv.. ett minne blott.

Bearnaisesås... även det ett minne blott.

Barnmat, det lär nog finnas med fler gånger.
Men efter att ha granskat de varor som dyker upp på dessa listor som kommer hem i brevlådan så undrar jag en sak...Nyttiga grejor som vi handlar.. ser inte dom det? dom tar ju bara med sånt som vi ibland äter som är ganska onyttigt.
Hmm.. hur som helst. Så här är våra Månads varor.

Idag har jag varit till min nya Läkare Maria. Superbra tjej. Vi satt länge och pratade. Imorrn ska jag hämta ut ny medicin som ska hjälpa mig att tappa vikt. Kosten har jag lagt om och går minst 1 och ½ timme per dag.
Och hon sa det att om jag tar dessa tabletter, motionerar bra och äter bra så borde det gå.
Hon skulle även skicka en remiss till kvinnokliniken gällande min mensbortfall.
Hon sa att det kunde ha att göra med vikten.. men vi får se.

Med dessa nya tabletter så medför det en del biverkningar, men främst så skulle jag till en distriktssköterska 1 gång i veckan och ta blodtrycket de första tre månaderna, sedan efter det ska jag gå en gång i månaden. Tabletterna ska jag ta i ett år. Så jag håller tummarna på att det funkar.
På nästa fredag(20:de) ska jag till labb (kl 8:15)...skittidigt, så det ska bli intressant och se om vi lyckas komma upp tidigt jag och Emilia. Tobba vart glad, han menade på det att han börjar kl 5 den fredagen och tyckte vi skulle gå upp då..så roligt ska han inte ha det.
Nä men hur som helst, nästa fredag ska jag ta en massa prover för att se om kroppen mår riktigt bra. Uppenbarligen gör den inte det.. men kan vara bra och se om det går att åtgärda. Medicinen är dyr
så jag vill i detta nu tacka för att jag bor i Sveriges vackra natur.. tacka gudarna för högkostnadsskyddet.
Blir en tripp till sjukhuset och hämta ut det imorrn. Börjar med första tabletten på lördag.
Spänning och se hur det kommer gå.
Vill ju få ordning på kroppen så att vi snart kan få ett syskon till Emilia ju.

Nä nu väntar jag på att Tobba ska komma hem så jag får gå ut och gå..sträcka på ryggen lite.
Han skulle träffa kollegor kl 16 idag och fika... så vi får se när han behagar komma hem.

Ha en bra kväll.. snart är det fredag ;-)

*kram*

Inga kommentarer: