fredag 27 februari 2009

Vardagssvammel

Hade en diskussion med en person för ett tag sen som frågade vad en blogg var för nåt, jag blev lite ställd och funderade på hur jag skulle formulera mig som. "Det är ungefär som en dagbok" sa jag då.
Men är inte dagböcker en sak som man skriver hemliga saker i?
"jo visst, men det här är som en dagbok, man skriver om hur dagen kanske har varit, om det är nåt speciellt som har hänt, nåt roligt man vill berätta om eller bara skriva av sig om man är arg eller ledsen" sa jag då.
Jaha... svarar då personen tveksamt.. Men jag förstår ändå inte varför folk vill läsa sånt och varför man vill visa det för andra det man skriver.

Jag gav upp där och lät det vara.
Jag tycker det är kul att skriva, att få skriva av sig, sen får vem som helst ta åt sig om det är så, mig kvittar det.
Vill folk läsa så får dom göra det, är dom nyfikna så varsegod.. It's just my life.
Vill man inte läsa så slipper man.
Jag läser i snitt 28 bloggar om dagen. Det är drygt. Så för mig är det inte jobbigt att skriva ett inlägg nästan varje dag och ibland flera gånger om dagen, utan för mig är det jobbigt att vissa andra skriver om så bra och intressanta grejor.

Idag är det fredag. Emilia har varit väldigt speciell idag. Hennes ,matbehov har liksom försvunnit. Eller morgonmålet äter hon utan problem, men resten.
Vet inte om det är tänder på gång eller om det bara är en fas.
Mitt svåraste... eller det jag helt enkelt måste låta mig lära mig är att inte ha måltider 4 gånger om dagen och nåt mellanmål här och var, utan låta henne säga till då hon är hungrig. Jag är fortfarande kvar inne i det där med mat var fjärde timme etc etc. Eftersom man har matat henne med flaska större delen av tiden hittills så sitter det som inpräntat. Annat med dom som ammar. Fast jag diskuterade det där med en kompis för några veckor sen, det är banne mig behändigt att mata med flaska. Vill inte gå in på diskussionen för jag vet att vissa kommer säga ifrån. Men jag håller mig till den frasen:" Det är behändigt".

Idag så sålde vi våran hallbyrå. Den har suttit ute sen januari annonsen och sent igår kväll så förnyade jag den så att den skulle komma längst fram igen, tjoff sa det så idag ringde det 4 pers som ville ha den. Tobba valde ut en kvinna som kom hit med hennes man.
Svär på att det inte tog mer än 2 minuter så var möbeln ute ur lägenheten.
Jag öppnade dörren, vi hälsade på varann, hon berättade att hon varit i kontakt med min sambo, direkt så sträcker hon över 300kr (utan att ens velat pruta) förklarar att dom ska ha den i stugan deras.. dom greppade tag och bar ut den, jag öppnade hissdörren och sen var det klart. Bye bye.
Jag vet inte om det hade med att göra att jag dessutom ändrade i annonsens rubrik-fält:"Hallbyrå från Ikea"
Okej att det var löning idag (bevare mig från att gå på Maxi idag) men jag tror nog att det var ordet Ikea som drog ;-)

Det ironiska är, vi vill ju köpa en ny soffa med divan-del.och typ 3-4 sitsar. 3:an och 2:an som vi har nu har gjort att ytan inte är så öppen, och det behöver man för vardagsrummet är bra litet ändå :-(
Och med en sådan soffa som vi tittat ut så skulle det vara perfekt.
Så det första vi satte ut var sofforna..och så satte vi ut lite andra möbler så att vi kunde köpa en vardagsrumslampa (up-lighten sålde vi också tack och lov), köpa en ny soffa då som sagt och köpa en ny hallbyrå som tar mindre plats och en hallspegel.
Men som sagt, sen kom lönen i januari. Den var ju inte lysande, räkningarna som kom var inte heller så lysande. Dyraste året hittills.
Så ja nu sitter vi här. Hoppas verkligen vi får sofforna sålda. Men det är väl att hoppas på för mycket.

Vad händer ikväll då?
Min sambo is arbaiting..så det blir föräldrafritt ikväll :-p
bLIR VÄL SOM VANLIGT...ops caps kom och la sig i.

Nu är det bara 3 timmar kvar...har budat på Tradera. Does will be mine *mohahaha*
Får se om 3 timmar.
Mina andra grejor kom idag, jävulskt snabbt, I love DHL.
Jag vann auktionen sent på kvällen den 23:dje. Hon skickade iväg det den 25:te och idag fick jag lapp om att det hade kommit :-) Bara att hämta ut, när det nu hinns med.

Sen 1 mars så inväntar jag andra auktions-slut.
Lillemor är beroende av stickning, jag av Tradera... It's never to late... vid en ålder av 25 så fastnar jag för Tradera. Det har ju bara funnits i ett par år ju :-$

Det bästa är ju att man kan ju även köpa nya grejor där som folk har köpt, där prislappar och allt finns kvar. Så det är ju inte alltid man köper gamla grejor så att säga.

Händer ikväll..?
Jag ska nog ... eller jag kommer nog snarare att fastna som vanligt framför Let's Dance och Hjälp!
Hjälp! som dessutom gått ner sig totalt. Säsong 3 är långt ifrån lika bra som ettan och 2:an.

Älskade Örjan Lax och Lars-Magnus...i och för sig finns båda kvar i trean..Lars-Magnus (Morgan Alling) tillsammans med Petra Mede's karaktär, och Örjan Lax jobbar osm säkerhetschef på ett hotell.
Men hela skiten har geggat ner sig.. synd... men inget håller väl lika hög nivå som parlamentet..eller hur var det nu? pågått lite väl länge nu...

Nä nu ska jag sluta svamla och väcka dottern

Ha en bra kväll

Kram

Inga kommentarer: