onsdag 18 februari 2009

skum tisdag 2

Jo hur som helst...shake it of.

Inte igår men i förrgår bakade jag en massa bullar igen. Har lovat mamma och pappa att dom ska få ett par påsar...Testade även en ny version med lite äppelmos i.. gick sådär..alltså dom smakar gott har jag fått höra av sambon.. men att göra det var inte så skoj..jisses vad kladdigt..nej det var bara en plåt sånna sen så fick det bli vanliga kanelbullar. Vart så fina och dom ser så smarriga ut.Igår så fick jag en chock. Ligger på golvet och ser lite på tv. Min dotter brukar busa med mig i vanliga fall då jag ligger där men denna gång hade hon krupit iväg.. Hon för inte mycket oväsen...det gör hon väldigt sällan i alla fall. När jag låg där som bäst så hör jag hur hon kommer krypandes i en väldig fart..så stannar hon och tappar nåt som låter ungefär som en nål som faller mot golvet..så kryper hon igen men stannar kvickt därefter och så hör jag det där lilla klirret igen..rusar upp och ser att hon håller i en sådan här:
Vi har ju använt sånna för att spika fast internetkabeln runt halva hallen typ.. fick panik och tog den ur munnen hennes. La den på ett säkert ställe och gick och kollade ute i hallen. Då ser jag hur 3 till sånna har lossnat vid dörren. Och då är dom ändå fastspikade i trälist. Merd tänkte jag då..jag fattar inte.. hon har nån slags fetish för kablar den tjejen.

Sen då klockan vart mycket så la vi oss i sängen. Jag låg då och läste i bakboken, för jag är så sugen på att testa nånting nytt. Vad gör min sambo då? ja inte det ni hoppas.. inte det jag hoppas heller för den delen, då tar han upp Kartboken med orden:"det var längesen jag läste den här nu". Sen när har kartboken blivit en novell?
Ligger han och läser högt ur kartboken (gissa mitt intresse)..öppnar sidor och vrider och vänder..Hans kartbok är ungefär som de är porrblaskorna där man kan vika ut sidor så att man får se hela tjejen i en viss outfit..förutom det att den saknar dom här sidorna man kan veckla ut så att man får se hela Sveriges land.
Så kommer han på en idé. Att istället för rullgardin så skulle vi ha en sån där karta som lärarna använde sig utav i skolan som hängde i taket som dom drog ner med pekpinnen. Över min döda kropp kan jag säga.

Ja igår var jag ju på arbetsintervju förresten. Gick jättebra tyckte jag. Jag hade enbart öva mig på den vanligaste frågan:"nämn tre bra egenskaper och 3 dåliga egenskaper med dig".
Var inte ett dugg nervös.. min sambo hade lovat att köra mig medans Anna passade dottern. Skulle vara där 13:15 och sambon kom ju aldrig...då började jag bli stressad..vill inte komma sent till en intervju. När klockan var 13:08 så kom dom, han och tuppkams-Björn. Kom dit Prick kvart över *puh*
Fast det bara är ett rekryteringsbolag så ville dom träffa mig och sen hade dom ett frågeformulär på ca 3 sidor :-D
Jag fick inte nån fråga om bra eller dåliga egenskaper..utan den svåraste frågan jag fick var:" Om jag ringer din senaste referens, vad tror du att hon säger om dig?"
Jag fick en chock, "jag har ingen aning" fick jag fram. "Jag hoppas bara att hon tycker att jag gjort ett bra jobb". Vad mer kan jag säga? Vi hade väl ingen jättebra kontakt så.. hon satt mycket på kontoret.. Hade mer kontakt med kollegor och andra samordnare.
"Vad tror du att dina kollegor skulle säga om dig?"
eeh...."Att dom tycker att jag är snäll, en person som ställer upp, en som inte är omöjlig, omtänksam och blyg, även lyhörd" Shit säger jag bara. Hon var jättetrevlig och fick mig avslappnad.
Hon sa att hon skulle ringa nån av mina referenser men så sa hon också:" men jag får redan nu ett bra intryck av dig så det ska nog inte vara nåt problem".
Det boostade mitt självförtroende kan jag säga.

Idag är det härlig onsdag. Nu ska jag se framåt, tänka positivt...eller nåt

Jo förresten. I ett tidigare inlägg så skrev jag om nya medicinen som jag tar och dess biverkningar.
Nu kan jag kryssa för muntorrhet.
Satt som sagt på intervjun och hela dagen igår så had ejag tuggat tuggummi tills dess. Svalde gummit (tolka rätt) och gick in. Där drabbades jag av värsta muntorrheten som satt i resten av dagen/kvällen. Så jäkla läskigt det kändes. Jag vart tvungen att förklara för henne uti fall att hon skulle tycka att jag betedde mig konstigt. :-D

Nä nu ska jag återgå till strykhögen medans Emilia sover....

Kram till er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns ngn tablett på apoteket som man kan ta mot muntorrhet, ngn sugtablett tror jag om du vill testa..