söndag 15 februari 2009

Värdelöst vetande!

Jaha... trott eller ej... igår kom han hem, med 5 röda rosor. Det första jag säger är: jaha vem är det som har påmint dig?"
"nej det är ingen" säger han då, "det har ju varit reklam på radion hela dagen så det har inte gått att missat"säger han sen.
Okejdå. Fina var dom i alla fall.

Satt och läste på den nya medicinens bipacksedel.
Ganska intressant information.

De flesta biverkningar inträffar under de 4 första veckorna och ska sedan avta. (hoppas det)

Biverkningar!

Mycket vanliga:
  • Förstoppning
  • Muntorrhet
  • Sömnsvårigheter.
Vanliga:
  • Hjärtklappning
  • Förhöjt blodtryck ( Därför jag måste kolla blodtrycket varje vecka på VC)
  • blodvallningar (What?)
  • Illamående
  • Yrsel
  • Försämring av eventuella hemorrojder
  • Stickningar/myrkrypningar
  • Huvudvärk
  • Oro
  • Svettningar samt
  • Förändrad smakupplevelse.
Sällsynta:
  • Rastlöshet ( Jo det blir jag titt som tätt så)
  • Nedstämdhet ( Ehh.. stackars Tobba)
  • Tillfällig störning i närminnet ( Hahahaha don't get me started. Redan senildement)
  • Muskelkramper
  • Dimsyn ( Tja...då har man nåt att skylla på om jag börjar se riktigt illa ;-) )
  • Diarré
  • Kräkning
  • Blödning i magtarmkanalen
  • Håravfall ( Hmm.. har redan extremt håravfall sen jag födde barn för snart 12 månader sen)
  • Blödningar i huden
  • Lever- och njurpåverkan
  • Svårt att kissa
  • Förändrad orgasm ( hahahahahahaha.... undrar hur)
  • Oregelbunden menstruation ( hahaha.... om man har det redan då??)
  • Menstruella förändringar ( jo det skulle jag vilja se)
  • Hjärtflimmer
  • Allergiska reaktioner från klåda och nässelfeber till svullnader och anafylaktisk chock.

Det här kommer bli så intressant. Så mycket man ska hålla koll på, men har skrivit upp en minnes lapp så att både jag och Tobba kan komma ihåg.

Idag så händer det inte så mycket. Har fixat fast spisskyddet nu för de nyfikna små fingrarna som är på spisen varje dag börjar sträcka sig längre och längre upp.
Dammsugit har hon gjort och däckade sedan i sängen på mage med vattenflaskan i ett hårt grepp.

Hade tänkt att träna idag, men det vart inte tyvärr. Hoppas på en annan dag. Ska ta promenad idag i alla fall. Lär inte få mig runt Nydala kanske just idag men ialla fall runt Kinabron.
Nån som har lust att joina?
Nä nu ska jag lägga upp lite kort på bdb, sen ska jag göra lunch.

Kram till er alla. Lillemor tänker på er!

Kram kram

Inga kommentarer: